مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل یکی از اجزای اصلی انواع پانل هاست که وظیفه استقامت در برابر خوردگی، جلوگیری از فشار و ضربه به سازه و … را در پانل دارد. جنس انواع ورق ساندویچ پانل معمولاً گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم است.

سرفصل مقاله

 

انواع گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم و استیل
ضخامت بین 0.4 تا 0.7 میلی متر
وظیفه محافظت از پانل در برابر ضربه، فشار، خوردگی، حرارت و …
گرانترین ورق ساندویچ پانل ورق آلومینیوم

انواع ورق ساندویچ پانل

ورق‌های ساندویچ پانل به دو صورت ورق رویی و ورق زیرین ساخته می‌شوند. وظیفه این صفحات محافظت از سازه در برابر عوامل محیطی است. به همین دلیل هم در ساخت آنها از مواد قدرتمند و مقاوم استفاده می‌شود.

همان‌طور که اشاره کردیم، ورق‌های دو طرف پانل‌های ساندویچی فولادی هستند. اما فولاد به خودی خود مقامت کمی در برابر خوردگی و زنگ‌‍زدگی دارد. در واقع این اکسید آهن است که فولادها را به مرور زمان از بین می‌برد. به خصوص اگر پانل‌ها در محیط مرطوبی نصب شوند، فولاد استفاده‌شده در آنها به زودی فرسوده می‌شود.

در همین راستا در ساندویچ پانل‌ از آلیاژهای فولاد استفاده می‌کنند و روی آنها را نیز با مواد دیگری می‌پوشانند تا پانل‌ها استحکام بیشتری داشته باشند. در ادامه با انواع ورق‌های پانل‌های ساندویچی آشنا می‌شویم.

ورق‌های گالوانیزه

گالوانیزه یکی از پرکاربردترین فولادها است که ظاهر براقی دارد. از آنجایی که این ماده به تنهایی مقاومت زیادی در برابر رطوبت ندارد، دو طرف آن را با یک لایه‌ رقیق از روی یا آلومینیوم می‌پوشانند. با این کار مقاومت ورق‌ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی بیشتر می‌شود. همین‌طور استحکام و قدرت مکانیکی آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

ورق‌های آلوزینک

آلوزینک نوع دیگری از فولاد است که در ورق ساندویچ پانل استفاده می‌شود. ممکن است نام‌های «گالوانوم» یا «زینکالوم» را هم برای آن ببینید. ورق‌های آلوزینک معمولاً ضخامت 0.5 میلی‌متری دارند. ویژگی مهم این ماده، آلیاژ بودن آن است. آلوزینک از ترکیب آلومینیوم، روی و عنصر سیلیکون به دست می‌آید. بنابراین نسبت به فولاد اولیه مقاومت بیشتری دارد.

روی ورق آلوزینک از یک پرایمر مخصوص هم استفاده می‌شود. ضخامت این پرایمر 25 میکرون و رنگ آن سوپر پلی‌استر کوره‌ای است. پشت این لایه نیز که داخل پانل است (محل اتصال ورق با فوم عایق)، از پرایمری با ضخامت 7 میکرون استفاده می‌شود. همه اینها تدابیری هستند برای افزایش مقاومت این ماده در برابر عوامل محیطی.

ورق‌های آلومینیوم

آلومینیوم نیز نوع دیگری از فولاد است. سبُک بودن و مقاومت بالا در برابر خوردگی از ویژگی‌های برجسته این ماده است. در سازه‌هایی که به ساندویچ پانل‌های سبک‌تر نیاز است، معمولاً آلومینیوم انتخاب می‌شود. در تولید بعضی از پانل‌های ساندویچی، این ماده را با سیلیکون و منیزیم ترکیب می‌کنند. ضخامت ورق‌های آلومینومی معمولاً بین 0.4 تا 0.7 میلی‌متر است.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

مقایسه انواع ورق‌های‌ ساندویچ پانل‌

حالا که با انواع ورق ساندویچ پانل آشنا شدید، خالی از لطف نیست که مقایسه‌ای بر این سه ماده داشته باشیم.

ورق‌های گالوانیزه معمولاً بدون رنگ و با نمایی براق در بازار موجود هستند. البته این امکان وجود دارد که رنگشان را تغییر دهیم. اما اگر به ورق رنگی نیاز باشد، عمدتاً از ورق آلوزینک به جای آن استفاده می‌شود. صفحه گالوانیزه در واقع یک ورق فولادی ساده است که فقط با یک لایه از روی پوشانده شده‌ است. اما ورق آلوزینک با ترکیب چند ماده به دست می‌آید.

ورق آلوزینک به نسبت این که یک آلیاژ است، وزن مناسبی دارد. انعطاف این ورق‌ به نسبت ورق‌های گالوانیزه بیشتر است. عمر آنها نیز از سایر ورق‌ها بیشتر است. این ورق‌ها در رنگ‌های متنوع در دسترس هستند. در بحث مقاومت در برابر خوردگی نیز آلوزینک (به دلیل وجود آلومینیوم داخل آن) بر گالوانیزه برتری دارد.

ورق آلومینیومی نرم است و انعطاف بالایی دارد. همین ویژگی‌ هم گاهی باعث می‌شود که طراحان از ورق‌های آلوزینک و گالوانیزه به جای آن استفاده کنند. از طرفی قیمت ورق آلومینیوم نیز نسبتاْ گران‌تر است. اما این ورق ساندویچ پانل یک ویژگی عالی دارد که نمی‌توان از آن گذشت و آن عایق بودن عالی در برابر حرارت ورطوبت است. بنابراین اگر محیط مورد نظر دمای بالایی داشته باشد یا بسیار مرطوب باشد، از پانل‌های آلومینیومی استفاده می‌شود. بازتاب نور و امواج رادیویی نیز از دیگر مزایای این نوع صفحه است.

کلام آخر

ورق ساندویچ پانل از جنس فولاد است. اما این که این فولاد دقیقاً از چه نوعی باشد یا با چه موادی پوشانده شده باشد، در مقاومت و کیفیت پانل‌ها تعیین‌کننده است. به طور کلی نمی‌توان گفت که کدام نوع ورق‌ها انتخاب بهتری هستند. چون همه‌چیز به نوع سازه و شرایط محیطی وابسته است. بنابراین اگر برای انتخاب نوع پانل‌های سازه خود به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید از طریق شماره 09122949891 با مدرن پانل در تماس باشید.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇