مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

دانسیته ساندویچ پانل

دانسیته ساندویچ پانل به میزان چگالی مواد به کار رفته در آن اشاره دارد. دانسیته می‌تواند به چگالی لایه‌‌های دو طرف ساندویچ پانل هم وابسته باشد.

اما به طور معمول وقتی در مورد دانسیته پانل‌های ساندویچی صحبت می‌کنیم، منظور چگالی لایه عایق آن است. دانسیته لایه میانی، با میزان عایق بودن آن ارتباط مستقیم دارد.هر چه دانسیته بیشتر باشد، قدرت عایق آن نیز بیشتر است. در ادامه با این پارامتر و تأثیری که بر قدرت پانل‌ها دارد بیشتر آشنا می‌شویم.

سرفصل مقاله

 

واحد دانسیته کیلوگرم بر متر مکعب
تاثیرات هرچه چگالی بیشتر باشد، مقاومت پانل بیشتر است
انواع فوم براساس دانسیته پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه، پشم سنگ

تعریف دانسیته

دانسیته، چگالی و فشردگی همگی به معنی مقدار جرم موجود در واحد حجم هستند. واحد این متغیر کیلوگرم بر متر مکعب است. طبق فرمولی که برای دانسیته داریم، هر چه جرم یک ماده بیشتر باشد، چگالی آن نیز بیشتر است. هر چه چگالی بیشتر باشد نیز وزن ماده بیشتر و بافت آن فشرده‌تر است.

درباره دانسیته ساندویچ پانل

لایه میانی ساندویچ پانل‌ها از فوم‌های متنوعی پر می‌شود که همگی عایق هستند. نوع فومی که در این لایه استفاده می‌شود، می‌تواند میزان مقاومت و کاربری ساندویچ پانل را تعیین کند. اما در این میان دانسیته فوم استفاده شده هم یکی از ویژگی‌های مهم این لایه است.

هر چه دانسیته ساندویچ پانل بیشتر باشد، یعنی فومی که در لایه میانی آن استفاده شده، فشرده‌تر و سنگین‌تر است. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که این فوم، عایق قدرتمندتری است. در مقابل، هر چه دانسیته فوم کمتر باشد، یعنی فوم سبک‌تر است، فشردگی کمتری دارد و فضای آزاد داخل آن بیشتر است. بنابراین امکان عبور عواملی مانند سرما، گرما، حرارت، صدا و… از میان آن بیشتر است.

دانسیته فوم‌های مختلف

به طور کلی پلی اورتان بیشتری دانسیته را دارد. بنابراین بهترین عایق برای گرما، سرما، صدا و… است. اما اگر کنجکاوید که دانسیته فوم‌های مختلف لایه میانی را بدانید، توجه شما را به جدول زیر جلب می‌کنیم.

نوع فوم دانسیته (Kg/m3)
پلی اورتان 30-1000
پلی استایرن 20-60
پشم شیشه 24-96
پلی ایزوسیانورات 32-96
پشم سنگ 100-120

تأثیر دانسیته ساندویچ پانل بر قیمت

وقتی صحبت از قیمت‌گذاری ساندویچ پانل‌ها است، پای متغیرهای زیادی در میان است. گذشته از لایه‌هایی که دو طرف ساندویچ پانل قرار دارند، لایه میانی هم به خودی خود نقش بسیار مهمی در قیمت آن دارد. برای مثال هر چه فومی که در این لایه استفاده شده مرغوب‌تر باشد، پانل‌ها گران‌ترند.

اما طبیعی است که میزان فشردگی یا تراکم فوم عایق هم قیمت را تغییر می‌دهد. اگر پانل‌‌هایی را دیدید که قیمت بسیار کمی داشتند، یکی از حدس‌هایی که باید بزنید این است که دانسیته فوم آن کم است. هر چه فوم‌ها تراکم و فشردگی کمتری داشته باشند، پانل‌ها ارزان‌تر خواهند بود.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

تأثیر دانسیته بر میزان عایق بودن ساندویچ پانل

یکی از مهم‌ترین دلایلی که از ساندویچ پانل در سازه‌های مدرن استفاده می‌شود، عایق بودن آنها است. با این حال، پانل‌هایی هم تولید می‌شوند که عایق‌های خوبی نیستند. چرا؟ اول این که احتمالاً از فوم باکیفیتی داخل آن استفاده نشده است. دوم این که فوم استفاده‌شده دانسیته یا چگالی کمی دارد.

هر چه دانسیته عایق کمتر باشد، یعنی از فوم کمتری در لایه میانی استفاده شده و فضای داخل بین آن بیشتر است. بنابراین گرما، سرما، صدا، حرارت و… راحت‌تر می‌توانند از این عایق عبور کنند. در مقابل، هر چه دانسیته بیشتر باشد، پانل‌ها عایق قوی‌تری دارند. پس مقاومتشان هم بیشتر است.

انتخاب ساندویچ پانل با دانسیته مناسب

همان‌طور که اشاره کردیم، هر چه دانسیته ساندویچ پانل بیشتر باشد، عایق آنها نیز قوی‌تر و باکیفیت‌تر خواهند بود. اما این امر باعث افزایش قیمت پانل‌ها می‌شود. از طرفی در بعضی از فضاها که در معرض دما، صدا یا حرارت زیادی نیستند، می‌توان از عایق‌های ضعیف‌تر هم استفاده کرد. با این کار در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. اگر برای انتخاب ساندویچ پانل به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با شماره 09122949891 تماس بگیرید و با متخصصان مجموعه مدرن پانل در ارتباط باشید.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇