مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

زیرسازی ساندویچ پانل

زیرسازی ساندویچ پانل پایه و اساس نصب پانل‌ها است. در این مرحله شاسی‌ها یا اسکلت‌های فلزی به کمک پروفیل‌ها به هم نصب می‌شوند. اندازه و نوع این پروفیل‌ها بسته به نوع پانل‌ها و ارتفاع سازه می‌تواند متفاوت باشد.

بعد از نصب اسکلت فلزی، ساندویچ پانل‌ دورتادور سازه فلزی پیچ می‌شوند. البته نصب پانل‌ها روی این سازه در دو نوع دیواری و سقفی کمی متفاوت است. اما مراحل کلی انجام کار در همه پانل‌ها مشابه است.

زیرسازی ساندویچ پانل‌ در درجه اول استحکام سازه را افزایش می‌دهد. اما با تغییر زیرسازی می‌توان ظاهر پانل‌ها را هم کمی تغییر داد. از طرفی این سازه فلزی باعث می‌شود که دما از سازه عبور نکند. بنابراین در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

در این مطلب از مدرن پانل با نحوه نصب زیرسازی پانل‌های ساندویچی بیشتر آشنا می‌شویم. درباره نکات مهم نصب این سازه‌ها و مزایای آنها نیز صحبت خواهیم کرد.

زیر سازی ساندویچ پانل
سرفصل مقاله

 

انواع زیرسازی ساندویچ پانل سقفی و دیواری
مزایا استحکام سازه، مقاومت در برابر زلزله، افزایش طول عمر و …
نکات اجرایی بررسی ابعاد، میزان بتن و کیفیت آن، پیچ ها و پرچ ها و …

نحوه زیرسازی ساندویچ پانل

زیرسازی پانل‌های ساندویچی یک سازه فلزی است که به فرایند نصب آن شاسی‌کشی هم می‌گویند. این اسکلت قبل از نصب ساندویچ پانل‌ و روی سازه اصلی نصب می‌شود. در واقع این اسکلت، واسطه بین سازه اصلی و پانل‌ها محسوب می‌شود.

اما همان‌طور که می‌دانید ساندویچ پانل‌ها به دو دسته اصلی ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی تقسیم می‌شوند. نصب زیرسازی این پانل‌ها نیز با هم تفاوت دارد. به طور کلی زیرسازی پانل‌های دیواری پیچیده‌تر است. نصب سازه فلزی برای هر دو پانل به کمک پروفیل‌های مقاطع بازی انجام می‌شود که به شکل U و Z هستند. نوع پروفیل‌ها و نحوه استفاده از آنها در دو نوع دیواری و سقفی نیز متفاوت است. در ادامه با نحوه نصب این دو بیشتر آشنا می‌شویم.

1/ زیرسازی ساندویچ پانل دیواری

در این نوع زیرسازی پروفیل‌هایی به کار گرفته می‌شوند که معمولاً ابعاد 90 در 90 یا 80 در 80 دارند. این پروفیل‌ها که به آنها قوطی هم می‌گویند، آهن‌کشی می‌شوند. سپس نوبت به نصب پانل‌ها می‌رسد. پانل‌ها به صورت افقی دورتادور سازه آهنی قرار گرفته و به ستون و پایه پیچ و پرچ می‌شوند (با پیچ مخفی). فاصله بین پانل‌ها معمولاً باید 1.30 سانتی‌متری باشد.

در این نوع زیرسازی از اتصال نبشی و ناودانی نیز استفاده می‌شود. نبشی در واقع یک قالب است که با زاویه قائم نسبت به اسکلت سازه قرار می‌گیرد. ناودانی نیز به کمک تفنگ میخکوب‌زن یا پرچ به سازه فلزی نصب می‌شود. در زیرسازی برای پانل‌های دیواری، باید به جای پنجره، نورگیر، در و… نیز دقت کرد.

2/ زیرسازی ساندویچ پانل سقفی

برای ساخت اسکلت فلزی برای پانل‌های سقفی، ابتدا باید به ساختار اصلی سقف و جایگاه تکیه‎گاه‌ها دقت کرد. این اسکلت فلزی قرار است روی ستون‌های اصلی سازه که روی زمین محکم هستند قرار بگیرد. بعد باید پانل‌ها را روی پرلین‌های سقف قرار داد. به کمک پیچ‌های سرمته گالوانیزه‌دار می‌توان آنها را به زیرسازی متصل کرد. در واقع پانل‌ها در هم چفت می‌شوند. جهت قرارگیری آنها نیز نسبت به جهت اسکلت باید خلاف جهت اسکلت و عمود باشد.

در زیرسازی پانل‌های سقفی باید در هر متر مربع از یک پیچ استفاده شود. اگر از پیچ‌های بیشتری استفاده شود، سوراخ‌های اضافه می‌توانند فرایند نصب را دچار مشکل کنند. این پیچ‌ها از نوع واشردار مخصوص هستند. بعد از پیچ شدن پنل روی پرلین نیز استفاده از پیچ‌های واشردار گالوانیزه بسیار مهم است. از آنجایی که این پانل‌ها سقفی هستند، باید جایگاه و نحوه نصب فلاشینگ‌ها و آبروها هم در نظر گرفته شود.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

نصب زیرسازی برای پانل‌‌های ساندویچی

شرکت‌ها و برندهای مختلف، روش‌های متفاوتی برای زیرسازی پانل‌ها دارند. درست است که مراحل کلی کار یکسان است؛ اما کیفیت انجام کار و دقتی که صرف می‌شود می‌تواند متغیر باشد. هر چه زیرسازی با دقت بیشتری انجام شود، نتیجه نهایی بعد از نصب پانل‌ها بهتر خواهد بود.

زیرسازی پانل‌ها باید با دقت بالا و تحت نظر متخصص انجام شود. در غیر این صورت کارایی اصلی ساندویچ پانل‌ها زیر سؤال خواهد رفت. در مدرن پانل می‌توانید ضمن تهیه انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری، فرایند نصب را نیز به متخصصان همین مجموعه بسپارید. برای ارتباط با ما کافی است با شماره

09122949891 تماس حاصل کنید.

نکاتی که باید در زیرسازی رعایت شوند

رعایت یک سری نکات حرفه‌ای و تخصصی است که می‌تواند یک نتیجه استاندارد و کارآمد را رقم بزند. مهم‌ترین نکاتی که باید در مراحل مختلف زیرسازی ساندویچ پانل‌ رعایت شوند، عبارت‌اند از:

  • در نظر گرفتن شکل کلی سازه
  • دقت به شدت بادی که در منطقه سازه می‌وزد (به خصوص در پانل‌های دیواری).
  • در نظر گرفتن عرض و ارتفاع پانل‌ها و فاصله بین ستون‌ها
  • بررسی ابعاد و نوع ساندویچ پانل قبل از زیرسازی
  • دقت به هم‌پوشانی پانل‌های سقفی در زیرسازی برای این که سقف به طور کامل پوشش داده شود
  • در نظر گرفتن فاصله بین تکیه‌گاه‌های اصلی (در پانل‌های سقفی)، برش عرضی پانل‌ها و مساحت سازه
  • دقت به نری و مادگی در مونتاژ ساندویچ پانل‌های دیواری

مزایای زیرسازی ساندویچ پانل

این اسکلت‌بندی نقش پایه پانل‌ها را ایفا می‌کند. بنابراین یکی از مهم‌ترین مزایای آن افزایش استحکام ساندویچ پانل‌ها است. یک سازه فلزی که پانل‌ها روی آن محکم می‌شوند، بهترین تصمیم برای افزایش استحکام پانل‌ها است.

اما جالب است بدانید که این زیرسازی ظاهر پانل‌ها را هم تعیین می‌کند. به عنوان مثال می‌توانید پرلین‌ها را در فواصل بیشتری نصب کنید تا ضخامت پانل‌ها را بیشتر کنید. با این کار آهن‌کشی زیر سازه دیده نمی‌شود و استحکام پانل‌ها بیشتر از قبل می‌شود.

اگر زیرسازی درست انجام شود، عمر سازه نیز افزایش پیدا می‌کند. چراکه سازه فلزی، پانل‌ها را در برابر عوامل محیطی مقاوم می‌کند. از سوی دیگر، مقاومت سازه در برابر گرما و سرما نیز به واسطه زیرسازی فلزی بیشتر می‌شود. بنابراین حرارت نیز از این سازه کمتر انتقال پیدا می‌کند. پس صرفه‌جویی در انرژی نیز از دیگر مزایای زیرسازی ساندویچ پانل است.

قیمت زیرسازی برای ساندویچ پانل

قیمت زیرسازی بر اساس یک سری متغیر می‌تواند متفاوت باشد. از جمله این متغیرها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • متراژ لازم برای زیرسازی
  • مواد و ابزارهایی که استفاده می‌شوند
  • کیفیت آهن‌کشی برای ساندویچ پانل‌ها

قیمت‌گذاری دقیق زیرسازی ساندویچ پانل به نوع سازه نیز بستگی دارد. برای دریافت تعرفه‌ها و همین‌طور تهیه و زیرسازی و نصب ساندویچ پانل‌ها می‌توانید با مدرن پانل در تماس باشید. برای ارتباط با ما با شماره‌ 09122949891 تماس حاصل فرمایید.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇