مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن بیشتر از جنبه میزان عایق بودن آنها بررسی می‌شود. چون پلی یورتان عایق قدرتمندتری در برابر صوت، حرارت، رطوبت و حتی هوا است.

در حوزه مقاومت در برابر آتش و قارچ و باکتری هم پلی یورتان گوی سبقت را می‌رباید. اما پلی استایرن در برابر الکتریسیته مقاوم‌تر است، وزن کمتری دارد و کاملاً با محیط زیست سازگار است.

قیمت پلی استایرن به دلیل ویژگی‌های ساده‌تری که دارد، کمتر از پلی یورتان است. اما در ادامه تفاوت این دو عایق قدرتمند را در نگاهی دقیق‌تر بررسی می‌کنیم.

تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن
سرفصل مقاله

 

مقایسه ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن در یک نگاه

 

کدام بهتر است؟
عایق بودن در برابر صوت، حرارت، رطوبت و هوا پلی یورتان
مقاومت در برابر آتش پلی یورتان
مقاومت در برابر عبور هوا پلی یورتان
مقاومت در برابر قارچ و باکتری پلی یورتان
مقاومت در برابر الکتریسیته پلی استایرن
وزن پلی استایرن
سازگاری با محیط زیست پلی استایرن
قیمت پلی استایرن

 

مقایسه ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن

برای این که بتوانید بهترین انتخاب را برای سازه خود داشته باشید، باید با تفاوت‌های این دو عایق بیشتر آشنا شوید. در ادامه پلی استایرن و پلی یورتان را به تفکیک ویژگی‌ها بررسی می‌کنیم.

عایق بودن

مهم‌ترین تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن، قدرتی است که در مقابله با عوامل محیطی دارند. در این بحث، ضریب انتقال صوت، حرارت و رطوبت مطرح است. پلی یورتان در هر سه مورد عایق بهتری به نسبت پلی استایرن است. در مورد صوت، پلی یورتان امواج صوتی بیشتری را جذب می‌کند.

حرارت داخل سازه نیز با وجود این ماده به خوبی حفظ خواهد شد. از طرف دیگر در محیط پرباران و برف هم می‌توانید با خیال راحت از پلی اورتان به عنوان یک سد محکم استفاده کنید.

پلی یورتان حتی انتخاب بهتری برای جلوگیری از عبور هوا محسوب می‌‍شود. در صورتی که از پلی استایرن به عنوان فوم عایق استفاده شود، هوا از آن کمی عبور خواهد کرد.

مقاومت در برابر آتش

به طور کلی مقاومت پلی یورتان بیشتر از پلی استایرن است. پلی یورتان ساختار محکم‌تری دارد. به همین خاطر نیز در برابر آتش و حریق مقاوم‌تر است. پس به خصوص در مکان‌هایی مانند سوله‌های انباری، پلی یورتان انتخاب ایمن‌تری است. باید اشاره کنیم که به دلیل همین مقاومت بالا است که استحکام این ماده در برابر شکستگی و خوردگی هم بیشتر است.

مقاومت در برابر قارچ و باکتری

قدرت پلی یورتان در مقاومت در برابر عوامل محیطی به اندازه‌ای است که حتی به باکتری‌ها هم اجازه نفوذ نمی‌دهد. تا جایی که هیچ نوع باکتری نمی‌تواند در این نوع ساندویچ پانل رشد کند. بنابراین اگر به مصالحی نیاز دارید که کاملاً استرلیزه باشند، ساندویچ پانل پلی اورتان انتخاب ایدئالی است.

مقاومت در برابر الکتریسیته

وقتی درباره مقاومت صحبت می‌کنیم، شاید تنها جایی که پلی استایرن حرف بیشتری برای گفتن دارد، مقاومت در برابر الکتریسیته است. پلی استایرن در برخورد با جریان برق مقاومت بیشتری دارد.

وزن

وزن ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن
پلی استایرن سبک‌تر و جابه‌جایی‌اش راحت‌تر است.

وزن هر متر مربع از پلی استایرن کمتر از وزن متر مربع پلی یورتان است. شاید قرار است در یک سازه از متراژ بالایی از ساندویچ پانل‌ها استفاده شود و بحث سبک‌سازی فونداسیون  نیز در این سازه مهم است. در این صورت پلی استایرن انتخاب بهتری است.

علاوه‌براین هزینه حمل و نقل پلی استایرن نیز معمولاً کمتر است. از طرفی اگر سازه در مکانی صعب‌العبور باشد، جابه‌جایی این پانل‌ها راحت‌تر است.

دوستدار محیط زیست بودن

یک مورد دیگر از تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن، سازگاری آنها با محیط زیست است. بین این دو عایق قدرتمند، این پلی استایرن است که کمترین ضرر را برای محیط زیست دارد. این ماده کاملاً قابل بازیافت است.

قیمت

به دنبال گفته‌های بالا، پلی یورتان مقاومت بیشتری به نسبت پلی استایرن دارد. همین‌طور عایق قوی‌تری هم هست. از آنجایی که مقاومت و عایق بودن دو ویژگی‌ بسیار مهم ساندویچ پانل است، قیمت پلی یورتان نیز بیشتر است.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

خرید ساندویچ پانل پلی استایرن یا پلی اورتان

بر اساس تفاوت ساندویچ پانل پلی یورتان و پلی استایرن که بالاتر دیدیم، می‌توانیم یک نتیجه کلی بگیریم. این که پلی یورتان قدرتمندتر از پلی استایرن است. بنابراین اگر محدودیت بودجه وجود نداشته باشید و به خصوص اگر صحبت از ساخت سازه‌های حساسی مثل سردخانه باشد، پلی یورتان انتخاب بهتری است.

اما اگر برای انتخاب ساندویچ پانل مناسب برای سازه خود به مشاوره نیاز دارید یا می‌‎خواهید از تعرفه‌ها باخبر باشید، کافی است با شماره 09122949891 تماس بگیرید. مدرن پانل با تکیه بر سابقه 10 ساله خود، آماده پاسخگویی به سؤالات و ابهامات شما همراهان گرامی است.

پرسش‌های پرتکرار

  • 1. کدام ماده برای صرفه‌جویی در انرژی کارایی بیشتری دارد؟

    پلی یورتان. چون ضریب انتقال حرارتی آن پایین‌تر است. پس انرژی و حرارت بیشتری را داخل سازه نگه می‌دارد.

  • 2. آیا می‌توان در یک سازه از هر دو نوع عایق استفاده کرد؟

    بله، اگر محدودیت بودجه داشته باشید، می‌توان برای مثال دیوار را از یک عایق و سقف را از عایق دیگر ساخت. این امر به تشخیص متخصصین و نصابان ماهر بستگی دارد.

  • 3. کدام عایق برای کلین روم و سردخانه‌ها بهتر است؟

    قطعاً پلی یورتان. این ماده هم اجازه رشد باکتری‌‎ها را نمی‌دهد و هم عایق فوق‌العاده‌ای برای دما است.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇