مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

رابطه مقاومت ساندویچ پانل و افزایش دانسیته چیست؟

اهمیت افزایش دانسیته چیست؟ بالا بردن دانسیته، به معنی کم کردن حفره‌ها و حباب‌های موجود در یک ماده است. اینجا تمرکز ما بر دانسیته فوم عایق ساندویچ پانل‌ها است. افزایش دانسیته این فوم‌ها، یک راه تضمین‌شده برای ارتقای خواص آنها است.

با افزایش دانسیته، ساندویچ پانل‌های سقفی و دیواری عایق‌های حرارتی، برودتی و صوتی قوی‌تر خواهند بود. همین‌طور میکروب‎‌ها و حشرات هم جای مانُور کمتری خواهند داشت. حتی طول عمر پانل‌ها هم به دلیل استقامت بیشتری که به دست می‌آورند، بیشتر خواهد بود.

اما اگر تصمیم بر خرید ساندویچ پانل دارید، پیشنهاد می‌کنیم که در این مطلب از مدرن پانل ما را همراهی کنید. در ادامه با مفهوم افزایش دانسیته و تأثیر و اهمیت آن بیشتر آشنا می‌شویم.

سرفصل مقاله

 

تأثیر افزایش دانسیته بر ویژگی‌های ساندویچ پانل‌ها
مقاومت در برابر دما و حرارت بیشتر
ضریب انتقال صوت کمتر
نفوذپذیری در برابر رطوبت کمتر
پایداری و ایستایی قوی‌تر

 

دانسیته به چه معنا است؟

پیش از این که ببینیم دلیل و اهمیت افزایش دانسیته چیست، بهتر است با این مفهوم بیشتر آشنا شویم. به نسبت جرم به حجم دانسیته یا چگالی گفته می‌‎شود. دانسیته تعیین می‌کند که در هر واحد از حجم یک ماده، چه جرمی از آن ماده موجود است. برای درک بهتر این مفهوم، به رابطه تراکم و دانسیته فکر کنید. هر چه تراکم یک ماده بیشتر باشد، دانسیته آن هم بیشتر است. چراکه مقدار بیشتر از آن ماده در واحد حجم وجود دارد.

دانسیته در ساندویچ پانل

دانسیته یا چگالی در ساندویچ پانل‌ها، در مورد فوم عایق میانی مطرح است. بنابراین منظورمان از افزایش دانسیته چیست؟ این که تراکم و فشردگی فوم میانی بیشتر شود. به عبارت دیگر هر چه حباب‌ها و فضای خالی موجود در این فوم کمتر باشد، دانسیته بالاتر خواهد بود.

میزان دانسیته در هر دو نوع ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی بسیار حائز اهمیت و در آینده پانل‌ها تعیین‌کننده است. برای مثال اگر سازه در محیط پربارشی ساخته شده باشد، افزایش دانسیته در سقف مهم‌تر خواهد بود. در عوض اگر بحث صرفه‌جویی در انرژی اولویت باشد، باید برای افزایش دانسیته پانل‌های دیواری چاره‌ای اندیشید.

رابطه میزان مقاومت ساندویچ پانل با افزایش دانسیته چیست؟

رابطه مقاومت ساندویچ پانل و افزایش دانسیته چیست
افزایش دانسیته، راهی برای ارتقای خواص ساندویچ پانل‌ها

بیایید اول خواص مهم ساندویچ پانل‌ها را مرور کنیم. عایق بودن در برابر حرارت، دما و صدا و مقاومت در برابر نفوذ حشرات، باکتری‌ها و رطوبت از ویژگی‌های این پانل‌ها است. تمام این ویژگی‌ها با افزایش دانسیته تقویت خواهند شد. چرا؟

چون همه چیز به بافت فوم عایق بستگی دارد. اگر این بافت فشرده و قوی باشد، حرارت، دما، رطوبت و… بسیار سخت‎‌تر می‌توانند به داخل آن نفوذ کرده یا از آن رد شوند.

از طرفی احتمال ایجاد موج در پانل‌ها نیز با وجود دانسیته بالا کمتر خواهد بود. در واقع پایداری بیشتر و ایستایی قوی‌تر را در فوم‌هایی با چگالی بالاتر خواهیم داشت.

رابطه دانسیته و قیمت ساندویچ پانل

اما رابطه قیمت ساندویچ پانل و افزایش دانسیته چیست؟ همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، با افزایش دانسیته، قیمت هم بالاتر خواهد رفت. چراکه فوم‌هایی با چگالی بیشتر، فضای خالی کمتری داشته و مرغوب‌تر هستند.

در پروژه‌های معمولی‌تر می‌توان دانسیته را پایین نگه داشت و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. اما در مورد پروژه‌های حساسی مانند سردخانه و کلین روم و ساخت بعضی انواع ساندویچ پانل سوله، دانسیته پایین در عمل کارایی پانل‌ها را مختل می‌کند.

در آخر

در این مطلب دیدیم که تأثیر افزایش دانسیته چیست و چطور در ویژگی‎‌های ساندویچ پانل‌ها تعیین‌کننده است. گفتیم که با افزایش دانسیته، ساندویچ پانل‌ها عایق بهتری خواهند بود و در برابر عواملی مانند میکروب و حشرات هم مقاومت بالاتری خواهند داشت. البته رابطه مستقیم افزایش دانسیته و قیمت را هم نباید نادیده گرفت.

اگر مایلید بدانید که آیا افزایش دانسیته برای پروژه شما ضروری است یا نه، یا برای انتخاب بهترین فوم و بهترین دانسیته دچار تردید هستید، با مدرن پانل در تماس باشید. کارشناسان این مجموعه آماده‌اند تا پاسخگوی پرسش‌ها و ابهامات شما باشند.

پرسش‌های پرتکرار

  • 1. افزایش دانسیته برای چه سازه‌هایی اهمیت بیشتری دارد؟

    سازه‌های حساس و مهمی مانند سردخانه، کلین روم، بعضی سوله‌ها، بعضی کانکس‌ها و… .

  • 2. بیشترین دانسیته مربوط به کدام فوم است؟

    پشم سنگ و پلی‌اورتان.

  • 3. کمترین دانسیته مربوط به کدام فوم است؟

    پلی‌استایرن.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇