مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل مدرن پانل | تصاویر پروژه ها

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی در درجه اول به متریال و میزان مقاومت آنها برمی‌گردد. دو طرف پانل‌های دیواری از ورقه‌های آلومینیوم، گالوانیزه یا آلوزینک ساخته می‌شود. اما پانل‌های سقفی می‌توانند دو طرف ورق، یک طرف ورق و یک طرف فویل یا… باشند.

میزان مقاومت ساندویچ پانل سقفی بیشتر از نمونه‌های دیواری است. چون این پانل‌ها در معرض باد و باران هستند و وزن زیادی را تحمل می‌کنند. از نظر عایق بودن هم پانل‌های سقفی به همان دلایلی که گفتیم، برنده هستند.

نحوه اجرای این دو پانل نیز با یکدیگر متفاوت است. بحث اورلپ در پانل‌های دیواری مطرح نیست. اما در نوع سقفی در اولویت است. اما در ادامه مقایسه این دو نوع ساندویچ پانل را در نگاهی دقیق‌تر می‌بینیم.

تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی
سرفصل مقاله

 

مقایسه ساندویچ پانل سقفی و دیواری در یک نگاه

ساندویچ پانل دیواری ساندویچ پانل سقفی
متریال دیوار سازه سقف سازه
متریال دو طرف ورق فولادی
  • دو طرف ورق
  • یک طرف ورق و یک طرف فویل
  • یک طرف ورق و یک طرف کاغذ
  • یک طرف ورق و یک طرف نایلون
مقاومت کمتر بیشتر
عایق بودن کمتر بیشتر
نحوه اجرا چفت شدن پانل‌ها در یکدیگر رعایت اصل اورلپ
تنوع رنگ بیشتر کمتر
طول و عرض طول 10 متر، عرض 1 طول 14 متر، عرض 1

مقایسه ساندویچ پانل دیواری و سقفی

در این بخش این دو نوع پانل را به تفکیک ویژگی‌ها مقایسه می‌کنیم.

کاربرد

اولین تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی، در کاربرد آنها است. ساندویچ پانل دیواری برای ساخته دیوارهای پیش‌ساخته و سازه‌های مدرن، دیوار سوله‌های صنعتی و ورزشی و… استفاده می‌شود. اما پانل‌های سقفی به طور اختصاصی برای پوشش سقف این سازه‌ها استفاده می‌شود.

متریال

ساندویچ پانل به طور کلی از دو قسمت اصلی ساخته شده است. یک قسمت فوم عایق میانی است. قسمت دیگر هم ورقه‌های فولادی دو طرف هستند. پانل‌های سقفی و دیواری هر دو از همین ترکیب ساخته شده‌اند؛ اما با کمی تفاوت!

دو طرف ساندویچ پانل‌های دیواری از ورقه‌های ساده فلزی ساخته شده است. یعنی در دو طرف این پانل‌ها آلومینیوم، گالوانیزه یا آلوزینک را داریم. اما ساندویچ پانل سقفی می‌تواند در مدل‌های زیر تولید شود:

  • دو طرف ورق
  • یک طرف ورق و یک طرف فویل
  • یک طرف ورق و یک طرف کاغذ
  • یک طرف ورق و یک طرف نایلون

میزان مقاومت

مقاومت ساندویچ پانل دیواریو سقفی
مقاومت پانل‌های سقفی بیشتر از پانل‌های دیواری است.

 

ساندویچ پانل به مقاومتش شناخته‌شده است. پس بدون شک هر دو نوع پانل مقاوم هستند. اما پانل سقفی باید کمی مقاوم‌تر باشد. چرا؟ چون در سقف و شیروانی استفاده می‌شود و در معرض باد، باران و برف بیشتری است. از طرفی وزن بیشتری را هم تحمل می‌کند.

به همین خاطر است که در تولید ساندویچ پانل سقفی از گام بلندتری استفاده می‌شود. برای مثال در مناطق خشک و کم باران از سه گام یا در مناطقی با رطوبت و برف و باران زیاد از پنج گام استفاده می‌شود. گاهی بسته به شرایط از گام‌های بیشتری هم استفاده می‌شود.

طول و عرض

ساندویچ پانل‌های دیواری معمولاً با عرض مفید 1 و عرض غیر مفید 1.03 متر ساخته می‌شوند. طول آنها نیز 10 متر و ضخامتشان از 4 تا 10 سانتی‌متر است. پانل‌های سقفی نیز در عرض مفید 1 و عرض غیر مفید 1.08 تولید می‌شوند. طول آنها 14 متر و ضخامتشان بین 4 تا 10 سانتی‌متر است.

البته طول و عرض همیشه ثابت و مطابق اعداد بالا نیستند. در عوض مجموعه‌هایی مثل مدرن پانل که خودشان تولیدکننده هستند، می‌توانند بعضی از این مشخصات را بسته به سفارش شما تغییر دهند. برای سفارش از مدرن پانل کافی است با شماره 09122949891 تماس حاصل فرمایید.

میزان عایق بودن

شاید بتوان گفت مهم‌ترین تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی در میزان عایق بودنشان است. عایق بودن هم ویژگی دیگری است که ساندویچ پانل‌ها را تا این حد محبوب کرده است. اما بین پانل‌های دیواری و سقفی، این پانل‌های سقفی هستند که ضریب انتقال پایین‌تری دارند.

پانل‌های سقفی به طور مستقیم با رطوبت و آب باران و برف در ارتباط هستند. پس طبیعی است که معمولاً گزینه‌هایی برای آن انتخاب می‌شوند که عایق بهتری باشند.

خرید و قیمت انواع ساندویچ پانل

جهت سفارش انواع ساندویچ پانل تماس بگیرید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

نحوه اجرا

ساندویچ پانل‌ها به شیوه‌های مختلفی نصب می‌شوند و ابزار نصبشان هم می‌تواند متفاوت باشد. در نصب ساندویچ پانل دیواری از یکی از روش‌های نر و مادگی یا پیچ مخفی استفاده می‌شود. به طور کلی در آنها پانل‌ها در هم چفت می‌شوند. اما برای نصب پانل‌های سقفی، حتماً باید اصل اورلپ رعایت شود. یعنی پانل‌ها طوری روی یکدیگر قرار بگیرند که هم‌پوشانی داشته باشند. با این کار خیالمان راحت خواهد بود که باران و برف از فاصله بین پانل‌ها به داخل سازه نفوذ نمی‌کند.

تنوع طرح و رنگ

ساندویچ پانل‌های دیواری تنوع طرح و رنگ بالایی دارند. به همین خاطر نیز حتی در سازه‌های فانتزی یا آنهایی که معماری ویژه‎‌ای دارند قابل استفاده هستند. اما به طور کلی پانل‌های دیواری تنوع رنگ و طرح بسیار بیشتری دارند. در انتخاب پانل‎های سقفی محدودیت بیشتری دارید.

قیمت ساندویچ پانل دیواری و سقفی

تا اینجا تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی را دیدیم. اما در مورد قیمت نمی‌توان مقایسه‌ای دقیق داشت. چون قیمت تحت تأثیر جنس، ضخامت، دانسیته و عوامل دیگری کاملاً متغیر است. بنابراین قیمت دقیق آنها به مشخصات فنی‌شان بستگی دارد.

برای دریافت تعرفه‌ انواع ساندویچ پانل یا دریافت مشاوره برای انتخاب بهترین پانل‌ها می‌توانید با مدرن پانل در تماس باشید. این مجموعه با بیش از 10 سال سابقه در تولید و تأمین مصالح ساختمانی با شماره 09122949891 آماده پاسخگویی به سؤالات شما همراهان گرامی است.

پرسش‌های پرتکرار

  •  مهم‌ترین تفاوت ساندویچ پانل دیواری و سقفی چیست؟

    مهم‌ترین تفاوت این دو پانل بسته به اولویت‌های هر سازه متفاوت است. اما روش نصب و عایق بودن معمولاً به عنوان پررنگ‌ترین تفاوت این پانل‌ها شناخته می‌شوند.

  • آیا ساندویچ پانل سقفی هم طرح و رنگ متنوع دارد؟

    بله، اما بسیار محدود است. برای مثال طرح سفالی یکی از این طرح‌ها است که فقط برای پانل‌های سقفی هم موجود است.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇