مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل مدرن پانل | تصاویر پروژه ها

ساندویچ پانل پشم سنگ

ساندویچ پانل پشم سنگ یکی از بهترین ساندویچ پانل هاست که به دلیل دارا بودن مقاومت بالا در برابر حرارت، دوستدار محیط زیست، مقاومت در برابر نفوذ حشرات و … در صنایع مهمی مانند مجتمع‌های پتروشیمی، فرودگاهی و بیمارستانی استفاده می‌شود. این پانل ها دارای دانسیته 100 تا 110 kg/m3 هستند. در این مطلب از مدرن پانل با کاربردها، مزایا و معایب و مشخصات فنی عایق پشم سنگ آشنا می‌شویم.

سرفصل مقاله
اینفوگرافیک ساندویچ پانل پشم سنگ
کاربردهای ساندویچ پانل پشم سنگ

 

کاربرد فرودگاه، استادیوم، فروشگاه ها، خانه های پیش ساخته، صنایع شیمیایی و ..
مزایا عایق و رسانای حرارتی، مقاومت در برابر دما و رطوبت، سازگاری محیط زیست و …
دانسیته بین 100 تا 110 کیلوگرم بر متر مکعب
ضخامت 5 تا 25 سانتی‌متر

کاربردهای ساندویچ پانل پشم سنگ

پانل‌های پشم سنگ به عنوان عایقی برای حرارت، دما و صوت در سازه‌های ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شود. این عایق مقاومت و استحکام بسیار بالایی دارد. به همین خاطر نیز در صنایع دفاعی و نظامی و به عنوان سازه ضدگلوله نیز استفاده می‌شود.

پشم سنگ می‌تواند در قالب ساندویچ پانل سقفی یا دیواری استفاده شود. کیفیت این ماده به اندازه‌ای است که در بسیاری از فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو، استودیوها و… استفاده می‌شود. مقاومت بالایی که پشم سنگ در برابر حرارت دارد، این عایق را به یک ماده ایدئال در مجتمع‌های پتروشیمی و پالایشگاه‌های نفت و گاز تبدیل کرده است. از طرفی خاصیت استریل بودن آن نیز باعث شده که در سازه‌های بیمارستانی و درمانگاهی استفاده شود.

مزایای ساندویچ پانل پشم سنگ

پشم سنگ چند نقطه قوت بسیار ارزشمند برای انواع سازه‌ها دارد. در ادامه مزایای این ماده را به تفکیک بررسی می‌کنیم.

عایق حرارتی

ویژگی برجسته پشم سنگ، مقاومت فوق‌العاده آن در برابر حرارت و آتش است. اگر یک سازه فلزی دچار حریق شود، کم‌کم داغ می‌شود و تغییر شکل می‌دهد. در نهایت سازه فرو می‌ریزد. اما اگر این سازه با پشم سنگ عایق‌کاری شده باشد، داستان فرق می‌کند. در این صورت حتی وقتی سازه‌های فلزی در آتش می‌سوزند و تغییر شکل می‌دهند، پشم سنگ باز هم سر جای خود استوار باقی می‌ماند.

حتی اگر این حریق تا چند ساعت به طول انجامد، باز هم پشم سنگ آتش‌ نمی‌گیرد. طبق تحقیقات انجام‌شده، پشم سنگ می‌تواند تا 4 ساعت در برابر شعله مستقیم آتش مقاومت کند!

بعضی از سازه‌ها به یک کارگاه، کارخانه یا هر مکان دیگری تعلق دارند که امکان بروز حریق در آنها بالا است. در این صورت ساندویچ پانل پشم سنگ می‌تواند سد محکمی باشد مقابل آتش گرفتن سازه و فرو ریختن آن. دقیقاً به همین دلیل است که بسیاری از نیروگاه‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی از این عایق در بنای خود استفاده می‌کنند.

رسانایی حرارتی

پشم سنگ یک رسانای حرارتی قوی است. به این معنی که گرما یا حتی سرما را از خود عبور نمی‌دهد. بنابراین اگر محیط سازه، بسیار گرم یا بسیار سرد است، این عایق می‌تواند با عبور ندادن انرژی، دما را متعادل نگه دارد. این ویژگی باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز می‌شود. چون اگر برای گرم کردن محیط داخل سازه، از وسایل گرمایشی استفاده شود، گرما تا حد امکان داخل سازه باقی می‌ماند و اتلاف نمی‌شود.

مقاومت در برابر دما

بالاتر به مقاومت ساندویچ پانل پشم سنگ در برابر آتش اشاره کردیم. این ماده می‌تواند دما را تا حداکثر 800+ درجه سانتیگراد تحمل کند! اما مقاومت در برابر دمای پایین هم از دیگر ویژگی‌های این عایق قدرتمند است. تا دمای 250- سانتی‌گراد می‌توانید مطمئن باشید که این ماده شکل و خاصیت خود را از دست نمی‌دهد.

ویژگی‌های مثبت بیولوژیکی

بعضی از عایق‌ها در برابر قارچ و باکتری مقاوم نیستند. اما پشم سنگ جزو آن دسته از مواد معدنی است که به خودی خود استریل است. بنابراین نه قارچ و باکتری و نه حشرات موذی داخل این عایق رشد نخواهند کرد.

حساسیت ندادن به پوست

بعضی از عایق‌ها مانند پشم شیشه، در صورت تماس مستقیم با بدن، باعث بروز حساسیت پوستی یا تنفسی می‌شوند. اما پشم سنگ از این نقطه ضعف مصون مانده است. حتی اگر این ماده آتش بگیرد، دود آن به اندازه مواد مشابه مضر نیست. با این حال اگر فرد آلرژی زمینه‌‎ای دارد، بهتر است در لمس یا تنفس دود پشم سنگ محتاطانه عمل کند.

عمر بالا

ساندویچ پانل پشم سنگ دوام بسیار بالایی دارد. تا جایی که معمولاً تا پایان عمرِ خود سازه عمر می‌کند. این ویژگی در مقابل عایق‌های پلیمری که عمر کمتری دارند، بسیار ارزشمند است.

عایق قدرتمند صدا

پشم سنگ هم مانند عایق‌های دیگر بخش زیادی از صداها را به خود جذب می‌کند. بنابراین صداهای بلندی که با این عایق برخورد می‌کنند، انرژی خود را تا حد زیادی از دست می‌دهند. گاهی سازه در محیط پر سروصدایی قرار دارد (مانند خانه‌هایی که مجاور اتوبان‌ها هستند). گاهی نیز صدای داخل سازه زیاد است (مثل استودیوهای صدابرداری یا سینماها). در هر دو صورت پشم سنگ می‌تواند باعث تعدیل این صداها شود.

سازگاری با محیط زیست

پشم سنگ یکی از سالم‌ترین عایق‌هایی است که در ساندویچ پانل‌ استفاده می‌شود. این ماده در کنار این که ضرر خاصی برای بدن ندارد، با محیط زیست نیز به طور کامل سازگار است.

خرید و قیمت انواع ساندویچ پانل

جهت سفارش انواع ساندویچ پانل تماس بگیرید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل
ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟
مزایای خرید ساندویچ پانل پشم سنگ

معایب ساندویچ پانل پشم سنگ

گذشته از مزایای بالا، این عایق معایبی هم دارد. برای مثال هزینه پشم سنگ نسبت به عایق‌های دیگر کمی بیشتر است. چرا؟ به دلیل این که هزینه مواد اولیه و همین‌طور هزینه تولید این ماده بالا است. البته بعضی از تولیدکنندگان برای پاسخگویی به نیاز بازار، از مواد اولیه غیرطبیعی استفاده می‌کنند. در این صورت این عایق در عمل مزایای یک پشم سنگ اصل را نخواهد داشت.

نقطه ضعف دیگر عایق پشم سنگ نفوذ بخار آب به داخل آن است. این عایق در برابر بخار آب مقاومت بالایی ندارد. به همین دلیل بهتر است که با یک پوشش ضد رطوبت همراه شود. البته وقتی مرطوب می‌شود خاصیت خود را از دست نمی‌دهد. بنابراین بعد از خشک شدن، دوباره به اندازه قبل قوی عمل می‌کند.

کاربرد ساندویچ پانل پشم سنگ
کاربردهای ساندویچ پانل پشم سنگ چیست؟

ویژگی‌های فنی ساندویچ پانل پشم سنگ

پشم سنگ یک نوع الیاف معدنی است. این ماده از سنگ بازالت به دست می‌آید. این سنگ از گروه سنگ‌های آذرین است که از باقی‌مانده مواد مذاب آتشفشان‌ها به دست می‌آید. این ماده 50 برابر سبک‌تر از مصالح ساختمانی سنتی است. بنا به نوع پانل می‌تواند با سه نوع ورق فولادی آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک همراه شود. دانسیته یا چگالی این ماده بین 100 تا 110 کیلوگرم بر متر مکعب است. همچنین می‌تواند در ضخامتی بین 5 تا 25 سانتی‌متر تولید شود.

قیمت ساندویچ پانل پشم سنگ

این پانل با توجه به ابعاد، نوع متریال، نوع کاربری، نوسانات قیمت ارز و آهن و فوم های عایق، قیمت گذاری می شود.

خرید ساندویچ پنل پشم سنگ

انواع ساندویچ پانل های پشم سنگ را می توانید با بهترین کیفیت و قیمت از شرکت مدرن پانل به طور ویژه خریداری نمایید.

حرف آخر

پشم سنگ یکی از بهترین الیاف‌های معدنی و از بهترین عایق‌های حرارتی است. بنابراین ساندویچ پانل پشم سنگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای سازه‌های مختلف و به خصوص نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها باشد. اگر قصد تهیه این نوع ساندویچ‌ پانل‌ها را با کیفیت بالا دارید، می‌توانید با مدرن پانل در تماس باشید. برای ارتباط با ما کافی است با شماره 09122949891 تماس حاصل فرمایید.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇