مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل مدرن پانل | تصاویر پروژه ها

چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل دارای قابلیت چسبندگی بالا، با فرمولاسیون خاص برای درزبندی انواع پانل‌ها و اتصال فوم عایق به ورق پانل است. انعطاف پذیری چسب عایق در برابر تغییرات دمایی مانند گرمای شدید یا یخبندان بالاست و خواص خود را حفظ می‌کند.

چسب عایق پانل با نام چسب ماستیک نیز شناخته می‌شود و کاربردهای فراوانی دارد. انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری، توسط این چسب عایق بندی می‌شوند و از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند. چسب عایق پانل ساندویچی در دمای محیط به سرعت خشک می‌شود و عملکرد مصالح ساختمانی را بهبود می‌بخشد.

با توجه به اینکه این چسب سمی نیست، می‌تواند برای عایق‌بندی مخازن آب نیز استفاده شود. اما برای استحکام بیشتر چسب، بایستی پیش از استفاده سطح کار یا ورق تمیز شود. برای آشنایی بیشتر با مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل و اطلاع از مزایای آن، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چسب عایق ساندویچ پانل
سرفصل مقاله

 

انواع چسب عایق پلی اورتان (چسب ماستیک)، چسب عایق دو جزئی پلی اورتان
کاربرد درزبندی و آب‌بندی انواع ساندویچ پانل سقفی و دیواری
مزایا قدرت چسبندگی بالا، افزایش عمر ساندویچ پانل‌ها، قابلیت خشک شدن سریع، دوام و ماندگاری زیاد

نحوه استفاده از چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل علاوه بر عایق‌گیری انواع ساندویچ پانل، برای آب‌بندی دیوار، پنجره، کانال‌های فاضلاب و… نیر استفاده می‌شود. از همین رو بایستی با طرز استفاده آن آشنایی داشت. برای استفاده از چسب عایق پانل به نکات زیر توجه کنید:

  1. پیش از استفاده از چسب، حتما سطح ورق پانل یا سطح کار را تمیز و پاکیزه کنید. زیرا ناهمواری‌ها از استحکام چسب می‌کاهد و عملکرد آن را زیر سوال می‌برد.
  2. چسب عایق دارای قابلیت سوختگی است، به همین خاطر نباید در دمای بالا نگهداری شده یا استفاده شود.
  3. در صورتی که هنگام استفاده از چسب، سطح کار دچار حباب شود، می‌توانید از پرایمر استفاده نمایید.
  4. اگر سطح کار دارای ناهمواری باشد، می‌توان با فوم پلی استایرن یا اسفنجی، ناهمواری‌ها را پوشاند.

مشخصات چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق پانل مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند تابش مستقیم نور خورشید دارد. در واقع این چسب، تبادل حرارتی داخل سازه و بیرون سازه را به حداقل می‌رساند و برای درزگیری ساندویچ پانل دیواری بسیار مناسب است.

دوام چسب ماستیک بسیار بالاست، به طوری که تا سالیان سال از هدر رفتن انرژی سازه جلوگیری می‌کند. چسب عایق پلی یورتان دارای دو نوع جامد و منعطف است. هر دو شکل چسب، ضد آب بوده و قابلیت رنگ‌پذیری بالایی دارند.

از ویژگی‌های این نوع چسب‌ها می‌توان به افزایش طول سازه، سهولت استفاده، قدرت پوشانندگی بالا و عدم آسیب به مصالح ساختمانی اشاره کرد. همچنین خشک شدن سریع چسب در محیط نیز از دیگر ویژگی‌های آن است. به همین خاطر چسب عایق پنل ساندویچی، بهترین گزینه برای آب‌بندی و اتصالات انواع ساندویچ پانل محسوب می‌شود.

خرید و قیمت انواع ساندویچ پانل

جهت سفارش انواع ساندویچ پانل تماس بگیرید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پانل دو جزئی پلی اورتان

چسب عایق دو جزئی پلی یورتان هنگام کار افزایش حجم می‌دهد و شکل خمیر منعطف به خود می‌گیرد. در واقع این چسب مانند چسب‌های دوقلو، دارای دو جزء جداگانه است که با یکدیگر ترکیب می‌شوند. پس از ترکیب دو جزء، یک خمیر با حجم بالا برای آب‌بندی و درزگیری به وجود می‌آید.

چسب پلی اورتان دو جزئی، برای گرفتن درزهای عمیق پانل‌ها به خصوص پانل‌های افقی بسیار مناسب است. زمان انجام واکنش این چسب‌ها 30 دقیقه بوده و دمای مورد نیاز برای انجام کار، 10 الی 35 درجه سانتی‌گراد است.

چسب دو جزئی پس از گذشت 45 دقیقه تبدیل به ژل شده و بعد از 24 ساعت به خوبی خشک می‌شود. همچنین برای داشتن مقاومت نهایی به 7 روز زمان نیاز دارد تا استحکام لازم را داشته باشد.

مزایای چسب عایق ساندویچ پنل

از جمله مزایای چسب عایق می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • افزایش عمر انواع ساندویچ پانل
  • منعطف در شرایط آب و هوایی متنوع
  • قابلیت خشک شدن سریع
  • غیر سمی
  • قدرت چسبندگی بالا و عایق‌پذیری زیاد
  • جلوگیری از اتلاف انرژی
  • ضد آب
  • سهولت در استفاده

کاربرد چسب عایق ساندویچ پنل

کاربرد چسب ماستیک با توجه به انواع آن، متفاوت است. از چسب عایق می‌توان برای آب‌بندی کانال‌های آب و فاضلاب، پوشش دهی کل منافذ سازه، آب‌بندی پانل‌های ساندویچی و درزگیری دیوارها و پنجره‌ها استفاده کرد.

گاهی اوقات برای اتصال فوم عایق به ورق‌های پانل نیز از این چسب استفاده می‌شود. زیرا چسب پلی اورتان یا چسب ماستیکی قابلیت پوشش دهی بالایی دارد و عملکرد مصالح ساختمانی مدرن را بهتر می‌کند.

البته شما می‌توانید هنگام خرید انواع ساندویچ پانل، مشاوره در خصوص عایق‌بندی پانل‌ها نیز دریافت کنید. شرکت مدرن پانل تولید کننده انواع پانل دیواری وسقفی با متریال درجه یک است و در خصوص قیمت انواع پانل و نحوه آب‌بندی و نصب آن‌ها، به شما مشاوره می‌دهد.

جمع بندی برای چسب عایق ساندویچ پانل

چسب عایق ساندویچ پنل یکی از انواع چسب‌های کاربردی برای آب‌بندی و درزگیری نقاط مختلف و قطعات پیش ساخته مانند ساندویچ پانل است. برای استفاده از این نوع چسب، بایستی به نکات مهم و ویژگی آن‌ها توجه نموده و تمامی موارد را رعایت نمود.

چسب عایق در برابر تغییرات محیطی و دمایی مقاوم است، به سرعت خشک می‌شود و ضد آب نیز می‌باشد. از همین رو بهترین گزینه برای عایق‌بندی مصالح مدرن ساختمانی محسوب می‌شود.

مدرن پانل یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع ساندویچ پانل سردخانه، دیواری، سقفی و کلین روم است. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی، با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  • در چه مواقعی نمی‌توان از چسب پلی اورتان استفاده کرد؟

    در محیط‌هایی که دمای بالایی دارند، نمی‌توان از این نوع چسب استفاده نمود. زیرا چسب پلی یورتان از مواد پلیمری ساخته شده و قابلیت سوختن دارد.

  • خصوصیات چسب ماستیک چیست؟

    چسب ماستیکی دارای قدرت چسبندگی بالا بوده و برای درزبندی تمامی سطوح و قطعات پیش ساخته مانند انواع ساندویچ پنل مناسب است.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇