مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

نصب ساندویچ پانل در تهران

نصب ساندویچ پانل، شامل مراحل نصب اسکلت فلزی و نصب پانل است. انواع پانل سقفی و دیواری به صورت پیچ مخفی، نر و مادگی، قفلی و پیچ مهره ای با استفاده از ابزار های نصب پانل به یکدیگر متصل می شوند. اهمیت نصب ساندویچ پانل ها به قدری بالاست که در صورت اجرای غیر اصولی آن امکان ایجاد هر گونه خرابی در پانل ها است.

نصب ساندویچ پانل + بهترین نصاب ساندویچ پانل در تهران

شرکت مدرن پانل

سرفصل مقاله
مراحل نصب ساندویچ پانل + ابزار
ابزار و مراحل نصب ساندویچ پانل

 

مراحل نصب نصب سازه فلزی و اسکلت بندی، نصب پانل های دیواری و سقفی بر روی اسکلت
انواع روش نصب نصب به صورت نر و مادگی، قفلی، پیچ و مهره ای، پیچ مخفی
ابزار های مورد نیاز پیچ سرمته گالوانیزه، ورق فلاشینگ و آبرو، اسپری و چسب پلی اورتان، دستگاه های مخصوص برش پانل
اهمیت نصب اصولی جلوگیری از خرابی پانل ها، رفع مشکلات اجرایی، امنیت و ایمن پانل

 

چرا باید نصب ساندویچ پانل را به متخصص بسپارید؟
نصب اصولی ساندویچ پانل ها
روش های مختلف نصب ساندویچ پانل ها
4 مدل مختلف نصب ساندویچ پانل

 

مراحل اصلی نصب ساندویچ پانل

فرایند نصب پانل‌های ساندویچی شامل دو مرحله اساسی است:

  1. نصب زیرسازی و اسکلت فلزی
  2. نصب ساندویچ پانل
  3. آب‌بندی

1- نصب اسکلت فلزی

سازه فلزی در واقع اسکلت پانل‌ها است که روی سازه اصلی نصب می‌شود. در این مرحله یک شبکه فلزی از پروفیل‌های گالوانیزه در خلاف جهت نصب پانل‌ها ساخته می‌شود. به این ترتیب که اگر قرار است پانل‌ها عمودی نصب شوند، پروفیل‌ها افقی نصب می‌شوند و برعکس.

این سازه فلزی بنا به اندازه و ارتفاع سازه اصلی، ترکیبی از ستون‌ها و نرده‌‌ها و البته بالابر است. در قدم بعدی پانل‌ها روی این سازه پرچ می‌شوند. نصب همین سازه فلزی هم به اندازه نصب پانل‌ها اهمیت دارد. گاهی بالابر در موقعیت مناسبی نصب نمی‌شود، سوراخ‌های مثبت شیب مناسبی برای پرچ نداشته یا بخش‌های مختلف هم‌پوشانی درستی ندارند. در این صورت پانل‌ها نیز در آینده به مشکل می‌خورند.

2- نصب ساندویچ پانل

روش کلی نصب پانل‎‌ها به این ترتیب است که در جایی نزدیک به محل اصلی نصب قرار می‌گیرند. بعد با دریل و پیچ‌ها واشرها به سازه فلزی متصل می‌شوند. در طول نصب پانل‌ها به منظور آب‌بندی پانل‌ها، درزها با اسپری پلی اورتان پر می‌شوند. سپس قبل از این که پلی اورتان پف کند، پانل بعدی جایگذاری می‌شود. ازطرف دیگر اگر پانل از نوع دیواری باشد (به دلیل نر و مادگی بودن) با پیچ سرمته گالوانیزه مهار می‌شوند.

3- آب‌بندی

در مرحله آب‌بندی درزها و شکاف‌های موجود بین ساندویچ پانل‌ها به شیوه‌های مختلف پوشانده می‌شوند تا این مصالح به عایق‌های قدرتمندتری تبدیل شوند. هر چه کاربری سازه حساس‌تر باشد، اهمیت آب‌بندی یا عایق‌بندی نیز بیشتر خواهد بود.

برای مثال در پانل‌های دیواری عایق‌بندی مهم‌تر است. چراکه این پانل‌ها به طور مستقیم در معرض باران و برف قرار دارند. یا در مناطقی که رطوبت هوا بیشتر است، آب‌بندی پانل‌ها هم مهم‌تر است. چون در غیر این صورت رطوبت به داخل پانل‌ها نفوذ کرده و کارایی آنها را مختل می‌کند. در سازه‌هایی مانند کارخانه‌ها، سوله‌های انبار، سردخانه و… آب‌بندی از مهم‌ترین مراحل نصب ساندویچ پانل به شمار می‌رود.

برای آب‌بندی پانل‌ها ابتدا باید مواد عایق قبلی از روی پانل‌ها پاک‌سازی شوند. اگر قسمت پوسیده‌ای هم روی پانل‌ها وجود دارد، باید با وایر برس زنگ‌زدایی شود. سپس سطح پانل‌ها با واتر جت شست‌و‌شو داده می‌شوند. در نهایت نیز ماده عایق با غلتک، قلم‌مو یا دستگاه ایرلس روی پانل‌ها اجرا می‌شود.

اما چه تکنیک‌هایی برای عایق‌بندی وجود دارد؟ در ادامه آنها را مرور می‌کنیم.

استفاده از ماستیک

انتخاب ماستیک به عنوان ماده اصلی عایق‌بندی را می‌توان ارزان‌ترین تکنیک حال حاضر دانست. ماستیک یک درزگیر خمیر مانند است. از این ماده در محل درزها، اورلپ‌ها و سرپیچ‌ها استفاده می‌شود تا هیچ درزی، هر چند جزئی باقی نماند.

این ماده حدود 6 تا 12 ماه عمر می‌کند. در این مدت در مواجهه با برف و باران و رطوبت و… به مرور زمان از بین می‌رود.

عایق پلیمری

عایق پلیمری شبیه به یک مایع غلیظ است. از آنجایی که سطح ساندویچ پانل‌ها معمولاً موج‎دار است، بهترین روش برای عایق‌بندی آنها هم استفاده از یک مایع است و نه روش‌های موادی که شکل سفت‌تری دارند (مانند ایزوگام).

عایق پلیمری شامل الیاف فایبرگلاس است و بین ورق‌ها و در محل اورلپ‌ها و سرپیچ‌ها استفاده می‌شود. به این ترتیب هیچ هوایی بین عایق و پانل‌ها جریان نخواهد داشت و عایق از پانل جدا نمی‌شود.

نصب آبرو

یکی دیگر از مهم‌‌ترین مراحل نصب ساندویچ پانل، استفاده از آبرو در ساندویچ پانل است. این ورقه‌ها آب باران و برف را به سمت ناودانی‌ها هدایت کرده و اجازه نمی‌دهند که این آب به پانل‌ها رسوخ کند. جنس آبرو یا گاترهای سقفی معمولاً از پلاستیک فشرده PVC است. شکل و اندازه این ورقه باید بنا بسته صلاحدید نصاب حرفه‌ای انتخاب شود.

نصب ورق فلاشینگ

فلاشینگ ساندویچ پانل یک قطعه فلزی است که در محل اتصال پانل‌ها نصب می‌شوند. این ورق بنا به محلی که قرار است نصب شود، شامل انواع مختلفی است. از جمله پله‌دار یا Z، نبشی، U شکل، آب‌رو، تیزه و نما. با نصب فلاشینگ، ظاهر پانل‌ها زیباتر و قدرت عایق آنها بیشتر می‌شود.

ابزار لازم برای نصب ساندویچ پانل
ابزار کاربرد
دستگاه مخصوص برش برش پانل‌ها به اندازه دلخواه
ورق فلاشینگ و آبرو آب‌بندی و زیبا کردن ظاهر پانل‌ها
پیچ سرمته اتصال پانل‌ها به یکدیگر
اسپری پلی اورتان عایق‌بندی درزها و اتصالات
پرلین زیرسازی پانل‌های سقفی

ابزار لازم برای نصب ساندویچ پانل

نصب پانل‌ها مهم‌ترین بخش کار است. ابزاری که در این مرحله استفاده می‌شوند بنا به نوع پانل‌ها متفاوت هستند. اما قطعات و ابزار مشترک برای همه انواع پانل‌ها عبارت‌اند از:

  • دستگاه مخصوص برش
  • ورق فلاشینگ و آبرو
  • پیچ سرمته
  • اسپری پلی اورتان
  • پرلین
  • و… .
ابزارهای مورد نیاز برای نصب و اجرا ساندویچ پانل
لیست لوازم برای اجرای ساندویچ پانل ها

نصب انواع پانل‌های ساندویچی از لحاظ کاربرد

مراحل کلی نصب ساندویچ پانل‌ در همه انواع آنها یکسان هستند. اما جزئیات این مراحل بسته به نوع خود پانل متفاوت هستند. پانل‌ها می‌توانند بنا به کاربرد مورد نظر دیواری یا سقفی باشند. در ادامه با نحوه نصب این پانل‌ها آشنا می‌شویم.

نصب پانل‌های دیواری

در نصب این پانل‌ها اول باید ساختار کلی دیوارها بررسی شود. برای شروع باید فاصله بین ستون‌ها و ارتفاع لازم برای پانل‌ها مشخص شود. همین‌طور مواردی مانند جهت باد نیز می‌توانند در نصب پانل‌های ساندویچی به شیوه‌ای استاندارد تأثیرگذار باشند.

نکته مهمی که در نصب ساندویچ پانل‌ دیواری باید مد نظر داشت، ایجاد یک تکیه‌گاه محکم برای پانل‌ها است. برای این کار از پروفیل‌های آهنی استفاده می‌شود. این پروفیل‌ها بسته به نوع نصب پانل‌ها می‌‌توانند به صورت افقی یا عمودی با جوشکاری به هم متصل شوند.

در نهایت وقتی جایگاه پانل‌ها مشخص شد، با پیچ در جای خود محکم می‌شوند. نوع این پیچ‌ها نیز باید بر اساس نوع پانل‌ها انتخاب شود. در غیر این صورت پانل‌ها به درستی در جای خود قرار نخواهند گرفت.

نکات مهم در نصب ساندویچ پانل دیواری

  • پرچ پانل‌ها به صورت افقی
  • در نظر گرفتن شدت وزش باد
  • توجه به عرض و ارتفاع پانل‌ها
  • تعبیه کردن تکیه‎‌گاه مناسب به منظور بستن پیچ و مهره‌‎ها
  • به‌کارگیری پیچ‌های واشردار برای آب‌بندی

نصب پانل‌های سقفی

برای نصب ساندویچ پانل سقفی، نیز ابتدا باید محل مورد نظر به دقت بررسی شود تا فاصله بین تکیه‌گاه‌ها مشخص شود. چراکه زیرسازی‌های پانل‌ها به همین امر وابسته است. در قدم بعدی پانل‌‌ها روی پرلین‌های سقف قرار داده می‌شوند.

در این مرحله باید در ازای یک متر مربع از پانل، یک پیچ سرمته گالوانیزه قرار داده شود. در نهایت از ورق فلاشینگ و آبرو برای زیبا کردن ظاهر پانل‌‎ها و البته درزگیری آنها استفاده می‌شود.

نکته مهم در ساندویچ پانل‌ سقفی این است که نباید هیچ‌گونه فاصله‌ای بین آنها قرار داشته باشند. به همین خاطر نیز طوری نصب می‌شوند که کمی هم‌پوشانی داشته‌ باشند.

نکات مهم در نصب ساندویچ پانل سقفی

  • توجه به فاصله بین ستون‌ها
  • استفاده از پیچ سرمته گالوانیزه بعد از پیچ کردن پانل‌ها روی پرلین
  • به‌کارگیری فلاشینگ و آبرو
  • در نظر گرفتن فواصل مناسب برای ایجاد اورلپ‌ها
  • انتخاب ارتفاع مناسب پانل‌ها بر اساس نیازهای سازه

نصب انواع پانل‌های ساندویچی از لحاظ روش نصب

اما جدا از دسته‌بندی بالا، روش‌های نصب مختلفی هم برای این پانل‌ها وجود دارد که به این ترتیب هستند:

  • ساندویچ پنل نر و مادگی: این پانل‌ها بعد از این که با پیچ و مهره محکم می‌شوند، ظاهر یکپارچه‌ای دارند. چراکه در قسمتی که قرار است به یکدیگر متصل شوند دارای زاویه هستند. این پانل‌ها برای محیط‌هایی با رطوبت بالا انتخاب مناسبی هستند.
  • نصب ساندویچ پنل قفلی: این پانل‌ها زبانه‌های دارند که مانند قفل‌ به هم متصل می‌شوند.
  • نصب ساندویچ پنل پیچ مخفی: در این روش پیچ‌ها مخفی هستند و بعد از نصب دیده نمی‌شوند. بنابراین در نهایت ظاهر زیباتری دارند.

نصب کدام نوع پانل دقت بیشتری را می‌طلبد؟

درست است که نصب انواع پانل‌های ساندویچی به دانش بالایی نیاز دارد. اما نصابان باید در نصب پانل‌های سقفی دقت و تمرکز بیشتری داشته باشد. چراکه این نوع پانل‌ها به طور مستقیم مقابل نور خورشید، برف و باران و سایر عوامل محیطی هستند. بنابراین باید به درستی درزبندی و آب‌بندی شوند. در غیر این صورت ممکن سقف سازه با مشکلات جدی رو‌به‌رو شود.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

اهمیت نصب ساندویچ پانل به شیوه استاندارد

یکی از مزایای ساندویچ پانل‌ها راحتی نصب آنها است. اما اشتباه نکنید! این بدان معنی نیست که افراد غیر متخصص هم می‌توانند این کار را انجام دهند. بلکه منظور این است که نصب آنها به نسبت سازه‌های مشابه آسان‌تر است.

اگر این کار را به افراد غیر متخصص بسپارید، دیر یا زود مشکلاتی پیش خواهند آمد که ضمن از بین بردن کارایی این پانل‌ها، نیاز به هزینه دوچندان دارند تا تعمیر شوند. مشکلاتی که در نتیجه نصب اشتباه پانل‌ها رخ می‌دهند عبارت‌اند از:

  • نفوذ هوا و آب
  • نشتی
  • آسیب دیدن پانل‌ها به دلیل نپوشیدن کفش مناسب هنگام نصب
  • ضربه خوردن به پانل‌ها به دلیل جابه‌جا نشدن توسط لیفتراک
  • و… .

چند نکته برای نصب ساندویچ پانل

اما علاوه بر تمام اصولی که بالاتر دیدیم و در نصب ساندویچ پانل باید رعایت شوند، باید به چند نکته زیر نیز اشاره کنیم:

  • محل فلاشینگ و آبرو از ابتدا و از گام زیرسازی تعیین شود.
  • فاصله پانل‌ها باید بر اساس موقعیت گام‌های ذوزنقه‌ای در نظر گرفته شوند. این گام‌ها ممکن است در محصولات هر تولیدی متفاوت باشند.
  • در نصب ساندویچ پانل دیواری و سقفی از پیچ‌های مخصوص و متفاوتی استفاده شود.
  • آب‌بندی سقف و دیوار از هم متفاوت هستند و باید مطابق با همان پانل‌ها انجام شود.
  • فواصل پیچ‌ها هنگام نصب فلاشینگ بین 20 تا 200 سانتی‌متر است که محل قرارگیری انها و نوع فلاشینگ وابسته است.
  • پانل‌های سقفی علاوه بر این که باید نسبت به هم اورلپ داشته باشند، باید به داخل آبرو نیز حداقل به میزان 5 سانتی‌متر هم‌پوشانی داشته باشند.

نصاب ساندویچ پانل در تهران

در بیشتر مواقع می‌توانید از همان جایی که پانل‌ها را تهیه کرده‌اید بخواهید که نصب آنها را نیز به عهده بگیرند. در مدرن پانل نیز می‌توانید ضمن خرید ساندویچ پانل، مرحله نصب را هم به نصابان متخصص همین مجموعه بسپارید. جهت دریافت اطلاعات درباره خرید یا نصب پانل‌های ساندویچی برای انواع سازه، می‌توانید با شماره 09122949891 تماس بگیرید.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇