مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی می‌تواند دلیل محبوبیت پانل‌ها را روشن کند. به طور کلی ساندویچ پانل‌ها دوام و استحکام بالاتری دارند و وزنشان کمتر است. این دو ویژگی‌ دست در دست هم داده‌اند تا این مصالح در برابر عواملی مثل زلزله مقاوم‌تر باشند.

در بحث عایق بودن نیز ساندویچ پانل در برابر رطوبت و صدا عایق فوق‌العاده‌ای است. از طرفی پانل‌ها کُندسوز یا نسوز هستند. پس در برابر آتش‌سوزی هم مقاومت بالایی دارند.

جالب است که با وجود این مزایا، نصب ساندویچ پانل‎ها هم راحت است. اما بیایید تفاوت این مصالح را با نمونه‌های سنتی به تفکیک ویژگی‌ها ببینیم تا از انتخاب خود مطمئن شوید.

مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی
سرفصل مقاله

 

ساندویچ پانل مصالح سنتی
عایق رطوبتی قوی‌تر ضعیف‌تر
عایق صدا قوی‌تر ضعیف‌تر
عایق دما قوی‌تر ضعیف‌تر
استحکام بیشتر کمتر
مقاومت در برابر آتش بیشتر کمتر
وزن سبک‌تر سنگین‌تر
نصب راحت‌تر و سریع‌تر سخت‌تر و زمان‌برتر

تفاوت‌های ساندویچ پانل و مصالح سنتی

قبل از این که به تفاوت‌های این مصالح سنتی و مدرن بپردازیم، بیایید ساختار کلی ساندویچ پانل‌ را مرور کنیم. این پانل‌ها از دو بخش بیرونی و یک بخش میانی تشکیل شده‌اند. بخش‌های بیرونی از جنس آلوزینک، آلومینیوم یا گالوانیزه هستند. بخش میانی نیز از فوم عایق ساخته می‌شود. این فوم می‌تواند پشم سنگ، پلی‌اورتان و… باشد.

تمام خواصی که در ادامه برای ساندویچ‌ پانل‌ها می‌بینیم، به لطف همین ساختار لایه‌ای و البته متریالی است که داخلشان استفاده می‌شود. اما بیایید در یک نگاه دقیق‌تر ببینیم که چرا امروزه ساندویچ پانل‌ها انتخاب اول سازندگان هستند.

مقاومت در برابر آتش‌سوزی

قطعاً یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی باید لحاظ کرد، بحث مقاومت در برابر آتش است. عایقی که در لایه میانی ساندویچ پانل‌ها استفاده می‌شود، دو حالت دارد. یا کُند سوز است یا نسوز. بنابراین هیچ کدام از موادی که در این پانل‌ها استفاده می‌شوند به گسترش آتش کمک نمی‌کنند.

در این میان ساندویچ پانل پشم سنگ کاملاً نسوز است. اما برای مثال پانل‌های پلی‌اورتانی فقط کُندسوز هستند. این فوم هم خود دارای دو نوع PUR و PIR است. PIR مقاومت بالایی به نسبت نوع دیگر دارد. اما حتی انتخاب پلی‌اورتان PUR هم سازه را به نسبت مصالح سنتی در برابر آتش بسیار مقاوم‌تر می‌کند.

عایق رطوبت

از رایج‌ترین دلایل پوسیدگی یا آسیب مصالح ساختمانی، نفوذ رطوبت به داخل آنها است. اما ساندویچ پانل‌ها به نسبت مصالح سنتی مقاومت بسیار بالاتری در برابر رطوبت دارند. دلیل این مقاومت در جنس ورقه‌های دو طرف و همین‌طور عایق میانی بستگی دارد. در واقع کل متریال ساندویچ پانل به گونه‌ای است که رطوبت را به داخل خود راه نمی‌دهد.

نصب راحت و سریع

نصب ساندویچ پانل
نصب سریع‌تر و راحت‌تر، در عین کیفیت بهتر

 

یکی دیگر از مواردی که در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی باید اشاره کنیم، نصب راحت‌تر ساندویچ پانل‌ها است. این پانل‌ها برای نصب به یک زیرسازی نیاز دارد. بعد پانل‌ها روی این اسکلت فلزی سوار می‌شوند.

با وجود این، نصب آنها به ‌مراتب از ساخت سازه با مصالح سنتی سریع‌تر است. البته فراموش نکنید که نصب ساندویچ پانل هم یک کار تخصصی است. برای تهیه ساندویچ پانل‌ها یا نصب آنها می‌توانید با شماره ۰۹۱۲۲۹۴۹۸۹۱ تماس گرفته و همه چیز را به مدرن پانل بسپارید.

مناسب برای سقف به جای ایزوگام

ساندویچ پانل سقفی جایگزین بی‌نظیری برای ایزوگام است. ایزوگام در دوره‌های زمانی متفاوت نیاز به ترمیم دارد. از طرفی باعث ایجاد دود و آلوده کردن هوا می‌شود. اما تا وقتی ساندویچ پانل‌های سقفی هستند، دیگر نیازی نیست که برای عایق‌بندی سقف از ایزوگام استفاده کنیم.

عایق دما

یکی دیگر از نقاط تفاوت در مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی، مقاومت پانل‌ها در برابر دما است. ساخت سازه‌هایی مانند سردخانه با مصالح سنتی اصلاً تصمیم خوبی نیست. در مقابل، ساندویچ پانل‌ها بدون نیاز به عایق‌بندی اضافه‌تر، می‌توانند یک سردخانه را راه‌اندازی کنند. به خصوص نوع فوم پلی‌اورتان، در برابر دما عایق فوق‌العاده قدرتمندی است و می‌تواند دمای داخل سازه را به خوبی حفظ کند.

مقاومت بالا

نام ساندویچ پانل‌ها همیشه در کنار صفت «مقاوم» می‌آید. از طرفی وزنشان هم به نسبت بسیار کمتر است. این دو ویژگی در کنار هم باعث شده‌اند که سازه‎‌های ساندویچ پانلی در برابر زلزله مقاومت بالایی داشته باشند.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

خرید ساندویچ پانل به جای مصالح سنتی

در این مطلب مقایسه ساندویچ پانل با مصالح ساختمانی سنتی را دیدیم. طبق امتیازاتی که بالاتر شمردیم، ساندویچ پانل‌ها در آینده‌‎ای نزدیک بیش از پیش جای مصالح سنتی را می‌گیرند.

اگر برای خرید ساندویچ پانل یا نصب آن به راهنمایی و مشاوره نیاز دارید، مدرن پانل با افتخار آماده پاسخگویی به شما است. کافی است با شماره ۰۹۱۲۲۹۴۹۸۹۱ تماس بگیرید و ابهامات خود را مطرح کرده و ثبت سفارش کنید.

پرسش‌های پرتکرار

  • 1. کدام قیمت بهتری دارد؟ ساندویچ پانل یا مصالح سنتی؟

    ساندویچ پانل‌ها در نهایت قیمت به‌صرفه‌تری نسبت به مصالح قدیمی دارند.

  • 2. در سازه‌های حساسی مانند کلین‌روم، بهتر است از کدام مصالح استفاده کنیم؟

    ساندویچ پانل‌‎ها ماهیت استرلیزه دارند. بنابراین برای کلین‌روم ایدئال هستند. اما اگر مصالح سنتی را انتخاب کنیم، باید مجموعه‌ای از تمهیدات متنوع را در نظر داشته باشیم تا در نهایت به یک سازه استرلیزه برسیم.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇