مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل | تصاویر پروژه ها

ساندویچ پانل کلین روم (اتاق تمیز)

ساندویچ پانل کلین روم از قدرتمندترین پانل‌ها محسوب می‌شود. این محصول می‌تواند یک فضای ایزوله را بسازد که نه باکتری‎ها و حشرات مجوز ورود به آن را دارند و نه حتی دما و حرارت از آن عبور خواهد کرد.

جنس فوم میانی پانل‎های اتاق تمیز از پلی اورتان یا پلی استایرن است. ورقه‌های دو طرف هم از آلوزینک یا گالوانیزه ساخته می‌َشوند. این پانل‎ها جزو ضخیم‌ترین ساندویچ پانل‎ها محسوب می‌شوند.

اگر به یک اتاق ایزوله نیاز دارید، در این مطلب از مدرن دیزاین همراه ما باشید. اینجا با ویژگی‌‎ها و کاربردهای این محصول آشنا می‌شویم.

ساندویچ پانل کلین روم
سرفصل مقاله

 

مشخصات ساندویچ پانل کلین روم
جنس فوم میانی پلی اورتان یا پلی استایرن
جنس ورقه‌های خارجی آلوزینک یا گالوانیزه
نوع سطح خارجی کاملاً صاف و بدون نورد
ضخامت 4 الی 15 سانتی‌متر
طول بسته به سفارش مشتری
کلاس ضد حریق B1 و B2
موارد استفاده پروژه‌های تولید دارو، بیمارستانی و درمانگاهی و آزمایشگاهی، نگهداری مواد غذایی و…

 

معرفی ساندویچ پانل کلین روم

ساندویچ پانل Clean Room از ترکیب فوم پلی اورتان یا پلی استایرن با ورقه آلوزینک یا گالوانیزه ساخته می‌شود. چرا پلی اورتان و پلی استایرن؟ چون منافذ داخلی این فوم‌ها تا جای ممکن بسته شده و حرارت یا باکتری و حشرات کمترین راه را برای نفوذ به آن دارند. دلیل انتخاب آلوزینک و گالوانیزه نیز استحکام بالای آنها است.

این پانل‌ها یا به صورت دو رو صاف یا یک رو صاف و یک رو شیاردار طراحی می‌شوند. دلیل این که سطح خارجی آنها صاف و بدون نورد است، دو چیز است. اول شست‌وشوی هر چه راحت‌تر آنها. دوم نیز به حداقل رساندن امکان تجمع گرد و خاک و باکتر‌ی‌ها. رنگ این سطح نیز اغلب سفید است.

نحوه نصب این پانل‎ها هم در میزان قدرتشان در راه ندادن عوامل خارجی مؤثر است. پس چفت و بست این پانل باید طوری انجام شود که هیچ گرد و غبار و ذره اضافه‌ای وارد اتاق نشود. از طرفی اغلب اوقات از روش نر و مادگی در نصب این پانل‌ها استفاده می‌شود. فلاشینگ ساندویچ پانل هم ابزاری برای عایق‌بندی و درزگیری هر چه بیشتر این پانل است.

این محصولات هم به عنوان ساندویچ پانل دیواری استفاده می‌شوند و هم به عنوان ساندویچ پانل سقفی. در واقع کل دیوارها و سقف یک اتاق تمیز، باید زمینه را برای ایزوله بودن این مکان فراهم کند.

مزایای ساندویچ پانل کلین روم

مزایای ساندویچ پانل کلین روم
مقاوم در برابر پوسیدگی، حشرات، باکتری و…

 

احتمالاً می‌توانید حدس بزنید که پانلی که مختص اتاق تمیز تولید می‌شود، ویژگی‌های مثبت چشمگیری دارد. این ویژگی‌‎ها را در ادامه می‌بینیم.

مقاومت بالا در برابر پوسیدگی، خوردگی و زنگ‌زدگی

این محصولات تا چندین و چند سال دچار خوردگی و پوسیدگی نخواهند شد. چراکه متریال فوم میانی و ورقه‌های دو طرف آن هر دو جزو باکیفیت‌‌ترین‌ها هستند. پلی اورتان و پلی استایرن و همین‌طور آلوزینک و گالوانیزه همگی کمترین احتمال را برای خوردگی و پوسیدگی دارند.

مقاومت در برابر رشد باکتری

بدیهی‌ترین ویژگی ساندویچ پانل کلین روم، مقاومت آن در برابر باکتریها است. دلیل این امر باز هم به متریال اولیه آنها برمی‌گردد. به خصوص فوم میانی که کمترین اجازه ممکن را به عبور و مرور باکتری‌ها می‌دهد. البته همان‌طور که بالاتر هم دیدیم، نحوه نصب ساندویچ پانل هم در میزان ایزوله بودن آنها تأثیرگذار است.

کُندسوز بودن

پلی اورتان و پلی استایرن هر دو کُندسوز هستند. یعنی اگر در معرض آتش قرار بگیرند، به توسعه آتش کمک نمی‌کنند. ضمن این که می‌توانند تا چند ساعت در چنین شرایطی مقاومت کنند. به دلیل وجود همین فوم‌ها است که ساندویچ پانل اتاق تمیز نیز کُندسوز محسوب می‌شود.

عایق دما

شاید بحث دما در ساندویچ پانل سردخانه بیشتر مطرح باشد. اما بسته به شرایط محیطی سازه یا نوع کاربری آن، ممکن است نیاز داشته باشیم که پانل‌ها دما را از خود عبور ندهند. در این شرایط هم می‌توانید با خیالی آسوده به ساندویچ پانل اتاق تمیز اعتماد کنید. این نقطه قوت هم به لطف فوم میانی این پانل‌ها محقق شده است.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل اتاق تمیز

  • بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌‎ها
  • انبارها و کارگاه‌های مواد غذایی
  • صنایع داروسازی
  • ساخت و نگهداری تجهیزات پزشکی
  • صنایع علوم زیستی و بیوتکنولوژی

خرید ساندویچ پانل اتاق تمیز باکیفیت

در این مطلب دیدیم که ساندویچ پانل کلین روم چه ویژگی‌هایی دارد و در چه مکان‎هایی استفاده می‌شود. اگر قصد خرید ساندویچ پانل را دارید، می‌توانید سفارش خود را در مدرن پانل ثبت کنید.

مدرن پانل بیش از 10 سال است که در حوزه تولید و عرضه مصالح ساختمانی مدرن فعالیت دارد. حالا نیز کارشناسان این مجموعه آماده پاسخگویی به پرسش‌های شما همراهان هستند. برای ارتباط با ما با شماره 02144004900 در تماس باشید.

پرسش‌های پرتکرار

  • 1. طول عمر ساندویچ پانل اتاق تمیز چه قدر است؟

    کیفیت مواد اولیه و نوع کاربری سازه طول عمر دقیق این محصولات را تعیین می‌کنند. اما میانگین عمر آنها بین 15 تا 25 سال است.

  • 2. قیمت این ساندویچ پانل‌ها به چه عواملی بستگی دارد؟

    قیمت این پانل‌ها در وهله اول به متریال استفاده‌شده بستگی دارد. اما ضخامت آنها هم تعیین‌کننده است.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇