مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل مدرن پانل | تصاویر پروژه ها

ساخت سوله با ساندویچ پانل (سوله ساندویچ پانلی)

ساخت سوله با ساندویچ پانل تصمیم خوبی برای داشتن یک سازه عایق و مقاوم است. یک تولیدی‌، دامداری، گلخانه، جایگاه‌ سوخت یا… مستحکم می‌تواند به جای مصالح سنتی، با ساندویچ پانل ساخته شود.

فوم میانی ساندویچ پانل سوله معمولاً از پلی‌اورتان است که بهترین فوم محسوب می‌شود. ورق‌های دو طرف آن نیز بیشتر از آلوزینک یا گالوانیزه ساخته می‌شوند. البته جنس دقیق پانل‌ها به نوع سوله بستگی دارد.
عایق بودن در برابر دما، رطوبت و… ، نسوز بودن، عبور ندادن حشرات و گرد و خاک بخشی از مزایای این مصالح هستند. در این مطلب از مدرن پانل با مشخصات پانل‌های ساندویچی مخصوص سوله و نحوه نصبشان بیشتر آشنا می‌شویم.

ساخت سوله با ساندویچ پانل
سرفصل مقاله

ساندویچ پانل سوله

ساندویچ پانل سوله
نمونه ای از سوله ساندویچ پانلی

سوله‌ها سازه‌هایی هستند که سقفشان شیب‌دار است و متراژ بالایی هم دارند. این سازه‌ها می‌توانند با هر کارکردی ساخته شوند. از سوله‌های صنعتی گرفته تا آموزشی، ورزشی، نظامی و… . سوله‌ها را می‌توان با مصالح سنتی ساخت. اما به دلیل انعطاف بالایی که ساندویچ پانل‌ها دارند، گزینه‌های بهتری برای ساخت سوله هستند. البته عایق‌بودن و وزن کم هم از ویژگی‌های این پانل‌ها است که آنها را برای ساخت سوله مناسب کرده است.

مشخصات ساندویچ پانل سوله

کاربرد  ساخت سوله برای تولیدی‌، پرورش خوراکی‌، دامداری، گلخانه، جایگاه‌های سوخت و… .
جنس پانل‌های دیواری  پلی‌اورتان + ورق‌های دورو گالوانیزه یا آلوزینک
جنس ورقه‌های دو طرف  پلی‌اورتان یا پشم سنگ + ورق‌های گالوانیزه پیش‌رنگ‌شده
ضخامت پانل‌های دیواری  2 تا 25 سانتی‌متر
ضخامت پانل‌های سقفی  4 تا 25 سانتی‌متر

 

ساندویچ پانل‌های دیواری برای سوله

جنس فوم عایق پانل‌های دیوارهای سوله معمولاً از پلی‌اورتان است. پلی‌اورتان قوی‌ترین فومی است که در این پانل‌ها استفاده می‌شود. جنس دو طرف پانل‌های دیواری نیز از ورق‌های دورو گالوانیزه یا آلوزینک است.

به این نکته دقت کنید که جنس و سایر مشخصات ساندویچ پانل دیواری به کاربرد سوله و میزان بودجه مشتری بستگی دارد. برای مثال در سوله‌هایی که استفاده معمولی‌تری دارند، می‌توان از پشم سنگ و پلی‌استایرن به جای پلی‌اورتان استفاده کرد. اما طبیعی است که این مواد قدرت پلی‌اورتان را نداشته و قابلیت اشتعال بیشتری دارند.

پوشش‌های دو طرف را هم می‌توان یک رو ورق و یک رو نایلون در نظر گرفت. اما بیشترین مقاومت با ورق‌های دورو آلوزینک است.

باکیفیت ترین پوشش سقف و دیوار سازه را سفارش دهید.

جهت مشاوره پیش از خرید با مشاو فروش مدرن پانل تماس حاصل نمایید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌های سقفی برای سوله

وقتی در ساخت سوله با ساندویچ پانل به سقف می‌رسیم، معمولاً فوم‌های پلی‌اورتان یا پشم سنگ با ورق‌های دورو شدولاین (گالوانیزه پیش‌رنگ‌شده) ترکیب می‌شوند. در این صورت تا حد زیادی از بابت عدم نفوذ آب باران به داخل سوله و همین‌طور نسوز بودن سقف مطمئن خواهید بود.

باید اشاره کنیم که اگر از پلی‌اورتان داخل پانل‌ها استفاده شود، سقف کمترین وزن را خواهد داشت. ضمن این که غیر از ورق شدولاین، می‌توان از ورق آلوزینک و حتی فایبرگلاس هم استفاده کرد. فایبرگلاس برای مناطقی که در معرض تابش نور زیادی هستند انتخاب خوبی است.

مزایای ساندویچ پانل سوله

مزایای ساندویچ پانل سوله
5 مزیت ساخت سوله با ساندویچ پانل

سوله‌ها به طور کلی از فلز ساخته می‌شوند. اما اگر به جای مصالح فلزی سنتی از ساندویچ پانل در ساختشان استفاده کنیم، مزایایی خواهند داشت که در ادامه می‌بینیم.

  • عایق بودن

گاهی به دلایل مختلف نیاز است که سوله‌‎ای که می‌سازیم نسبت به عوامل محیطی عایق باشد. یعنی ضریب انتقال پایینی برای عبور دما، حرارت، رطوبت و صوت داشته باشد. در این صورت ساندویچ پانل‌ها بهترین مصالحی هستند که می‌توانیم انتخاب کنیم.

  • عدم نفوذ حشرات و ذرات

جنس این پانل‌ها و البته روش نصب آنها به گونه‌ای است که شکافی بینشان وجود ندارد. شاید برای مثال سازه در محیطی است که حشرات یا گرد و خاک زیادی دارد. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که کمترین نفوذ به داخل سازه وجود دارد.

  • دوام و استحکام بالا

ساندویچ پانل‌های سوله عمر بلندی دارند و بسیار بادوام هستند. دلیل این امر نیز به ماهیت مواد اولیه آنها برمی‌گردد. بنابراین اگر می‌خواهید سازه‌ای داشته باشید که سال‌های سال کارکرد خود را از دست ندهد، ساندویچ پانل‌ها انتخاب مناسبی هستند.

  • مقاومت بالا در برابر آتش

اگر می‌خواهید از این سوله برای انبار کردن محصولات استفاده کنید، این ویژگی را جدی بگیرید. ساندویچ پانل‌ها معمولاً یا نسوز هستند یا بسیار کُند آتش می‌گیرند (بسته به موادی که داخلشان استفاده شده است). بنابراین وقتی دیوار و سقف سازه این ساندویچ پانل سوله ساخته شده باشد، می‌توانید آسوده‌خاطر باشید که در صورت بروز حادثه، آتش کمترین خسارت را به بار می‌آورد.

  • وزن کم

گفتیم که سوله‌ها معمولاً متراژ بالایی دارند. بنابراین مصالح زیادی می‌برند. اما اگر از ساندویچ پانل‌ها در ساخت آنها استفاده شود، چنین سازه‌ای کمترین وزن را خواهد داشت. چون این پانل‌ها سبک هستند و وزن نهایی سازه را پایین نگه می‌دارند.

مراحل ساخت سوله با ساندویچ پانل

مراحل نصب ساندویچ پانل سوله
5 مرحله نصب پانل ساندویچی

ساندویچ پانل‌های مخصوص سوله در صورتی بالاترین کارایی را خواهد داشت که از ابتدا اصولی و درست انتخاب و نصب شود. در این بخش مراحل ساخت سوله‌های ساندویچ پانل را مرور می‌کنیم.

مراحل ساخت سوله با ساندویچ پانل
مرحله شرح
۱. نقشه‌کشی و انتخاب ساندویچ پانل طراحی پلن سوله و انتخاب نوع پانل‌ها
۲. زیرسازی سوله زیرسازی با تیرآهن و پروفیل
۳. دیوارکشی سوله نصب پانل‌های دیواری و عایق‌بندی درزها
۴. پوشش سقف با ساندویچ پانل نصب پانل‌های سقفی و هم‌پوشانی آنها
۵. فلاشینگ پوشاندن درزها و افزایش مقاومت سقف

1. نقشه‌کشی و انتخاب ساندویچ پانل

نقشه‌کشی در ساخت سوله هم مثل ساخت هر بنای دیگری گام آغازین ساخت‌وساز محسوب می‌شود. در این مرحله پلن سوله با دیوارکشی‌ها و پارتیشن‌بندی‌های آن طراح می‌شود. در همین قدم است که باید در مورد نوع ساندویچ پانل‌ها تصمیم‌گیری شود.

برای مثال اگر سوله سیستم تبرید داشته باشد و نیاز باشد که دمای پایین داخل آن حفظ شود، باید از پانل‌‎های باکیفیت‌تر استفاده شود. در مقابل، اگر سوله نیازی به عایقی قدرتمند نداشته باشد، می‌توان از نمونه‌‎های ساده‌تر و اقتصادی‌تر پانل‌ها استفاده کرد.

انتخاب بهترین نوع ساندویچ پانل برای هر سازه می‌تواند بر عهده تیم تولیدکننده و نصب‌کننده خود پانل‌ها باشد. مدرن پانل نیز ضمن فروش انواع ساندویچ پانل، در این مرحله نیز همراه شما خواهد بود تا مشاوره‌های لازم را ارائه دهد.

2. زیرسازی سوله

هر بنایی که قرار است مستحکم ساخته شود، به زیرسازی نیاز دارد. ساخت سوله با ساندویچ پانل نیز از این قاعده مستثنی نیست. این پانل‌ها با تیرآهن و پروفیل زیرسازی می‌شوند.

این زیرسازی استحکام ساندویچ پانل سوله را چند برابر می‌کند و به پانل‌ها نظم می‌دهد. از این رو باید در عرض و ارتفاع استانداردی ساخته شود و پروفیل‌های مناسبی هم برای بخش‌های مختلف آن انتخاب شوند. اینجا همه چیز آماده می‌شود تا در مراحل بعد پانل‌ها روی این اسکلت فلزی قرار بگیرند.

3. دیوارکشی سوله

در این مرحله نوبت به نصب ساندویچ پانل‌های دیواری می‌رسد. پانل‌ها نزدیک محل اصلی نصب خود قرار می‌گیرند. سپس با دریل و پیچ به زیرسازی نصب می‌شوند. با قرار دادن هر پانل، اطراف آن با اسپری‌هایی مانند پلی‌اورتان عایق‌بندی می‌شود. سپس پانل بعدی نصب می‌شود. هدف از این کار این است که هیچ درزی بین پانل‌ها باقی نماند.

4. پوشش سقف با ساندویچ پانل

برای ساخت سقف نیز از ساندویچ پانل‌ سقفی استفاده می‌شود. این پانل‌ها هم روی سازه فلزی محکم می‌شوند. از آنجایی که سقف سوله نباید هیچ شکافی داشته باشد، طوری روی هم قرار می‌گیرند که کمی هم‌پوشانی داشته باشند.

لازم است اشاره کنیم که در قبل از ساخت سقف، باید عرض دهانه سوله و حداکثر بارش برف در نظر گرفته شود. به این ترتیب میزان مقاومت لازم برای سقف محاسبه می‌شود و به وزن مجاز سقف می‌رسیم.

در نهایت روی کل ساندویچ پانل‌های سازه از فلاشینگ ساندویچ پانل استفاده می‌شود. با این کار اگر هم درزی باقی مانده باشد، پوشانده می‌شود. بنابراین احتمال نفوذ حشرات و ذرات به حداقل می‌رسد.

قیمت پانل ها برای سوله

قیمت این پانل‌ها به جنس فوم عایق میانی، جنس ورق‌های دو طرف، ضخامت، دانسیته و ویژگی‌های دیگر آنها بستگی دارد. اما قاعده کلی این است که هر چه قدرت خاصیت عایق‌بودن پانل‌ها بیشتر باشد و کمتر قابلیت اشتعال داشته باشند، قیمت بالاتری دارند. البته قیمت نهایی و تمام‌شده آنها به متراژ سوله هم بستگی دارد.

آیا به ساخت سوله با ساندویچ پانل دارید و به دنبال تیمی هستید که صفر تا صد کار را به آنها بسپارید؟ کافی است با شماره 09122949891 در تماس باشید. مدرن پانل ضمن ارائه تعرفه‌ها، مشاوره‌های لازم را نیز برای انتخاب بهترین پانل ارائه می‌دهد. با مدرن پانل می‌توانید همه‌چیز را آسان و استاندارد پیش ببرید.

پرسش‌های پرتکرار

  • ضخامت ساندویچ پانل سوله چه قدر است؟

    ضخامت این پانل‌ها بین 2 تا 25 سانتی‌متر است.

  • کاربرد این پانل‌ها چیست؟

    پانل‌های سوله در ساخت انواع سوله‌های صنعتی، آموزشی، ورزشی، نظامی، تولیدی، دامداری، پرورش قارچ، جایگاه سوخت و… استفاده می‌شود .

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇