گروه صنعتی مدرن پانل

گروه صنعتی مدرن پانل

بازارهای هدف

بازار های هدف

بازارهای هدف ما: بازارهای داخلی منطقه ای و برخی بازارهای جهانی

اما توضیحاتی در مورد ماهیت بازار هدف:

 

بازارهای هدف و کارایی آن

اگر به بازاریابی و مدیریت بازاریابی علاقه‌مند باشید و یا در این حوزه مشغول به کار باشید قطعا می‌دانید که بازار هدف یا Target Marketing یکی از اصطلاحات این حوزه است. انتخاب بازار هدف مناسب رابطه‌ی بین خریدار و فروشنده را بهبود و تقویت می‌نماید.

با شناختن بازار هدف می‌توانید بفهمید که دقیقا مخاطب شما به دنبال چه چیزی است و با این روش می‌توانید تمرکز کنید به چه منابعی نیاز دارید. به همین دلیل است که بیشتر کسب و کارها تمرکز خود را روی تبلیغات و هزینه‌های زیادی برای این کار می‌کنند تا به عبارتی بازار هدف و یا همان target marketing را در دست بگیرند و بشناسند.

 

دلایل ضروری برای شناختن بازار هدف

منظور از شناختن بازار هدف این است که شما باید به شناخت کسانی و افرادی بپردازید که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و دقیقا و به طور صریح باید مشخص کنید که مخاطبان شما در کجا هستند و چگونه می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. اگر برای همه بازاریابی کنید در واقع نمی‌توانید همه را راضی نگه دارید و به عبارتی زمان و وقت خود را هدر و اتلاف می‌دهید.

حتی در بیشتر موارد دیده شده که بعضی از کسب و کارها از شناختن بازار هدف چشم پوشی کرده و آن را بی ارزش و اتلاف وقت تلقی می‌کنند. اما باید بدانید که این نوع از کسب و کارها سخت در اشتباهند و باید با اتخاذ و ایجاد شرایط مناسب به سراغ بازار کار بروید.

 

تعریف بازاریابی هدف

می‌توان بازار هدف را در جمله زیر خلاصه کرد:

«گروه و کسانی از افراد هستند که خصوصیات و ویژگی‌های مشترک دارند.»

مخاطبان هدف حتی ممکن است به چند گروه تقسیم شود و بر چند گروه تمرکز و هدف‌گیری شود. شما قبل از هر کاری باید مخاطبان خود را به طور دقیق شناسایی و کشف کنید تا ارمغان قابل قبولی را برای کسب و کار خود رقم زنید. شناخت بازار هدف به گونه‌ای نیست که یک بار انجام دهید و بعدا به فراموشی بسپارید باید بدانید تا زمانی که شما در حوزه و کسب و کار خود فعال هستید باید بازار هدف را نیز مد نظر قرار دهید و هر روز، بیشتر از قبل شناخت مخاطبان و دایره اهداف خود را در نظر بگیرید.

 

چرا افراد باید شما را انتخاب کنند؟

در این مورد از بازار هدف باید به این سوال پاسخ دهید چرا مشتریان و افراد باید محصولات شرکت مدرن پنل که ساندویچ پانل است را بخرند؟؟ آیا می‌توانید الگوها و موارد دیگر را ترسیم کنید؟؟ همه این موارد را باید بررسی کنید و بدانید مشتریان شما چه مزیت‌ها و نکات مثبتی را می‌توانند در محصول شما پیدا کنند و آن را بخرند.

 

چه کسانی به محصول و خدمات شما نیاز دارند؟

تنها به این مورد نمی‌شود اکتفا کرد و گفت که همه می‌توانند محصول من را که ساندویج پانل دیواری است بخرند و از آن استفاده نمایند بلکه باید بدانید محصول و یا خدماتی که به مخاطبان و مشتریان خود می‌دهید، برای چه رده سنی مناسب است یا از لحاظ جنسیت مناسب چه کسانی است.

برای مثال: اگر کار من فروش لپ تاپ است، باید بدانم لپ تاپی که برای فروش است مناسب چه رده سنی است، آیا مناسب گیمینگ و بازی‌های رایانه‌ایست یا مناسب نوجوانان یا کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، یا حتی ممکن است برای کسانی که به حرفه و شغل خاصی مشغول‌اند، مناسب باشد. پس ابتدا باید بدانیم برای چه کسانی محصولاتمان را به فروش و عرضه می‌رسانیم سپس با توجه به آن برای کارمان تبلیغات و یا هر کار دیگری که نیاز است انجام دهیم.

 

باید بدانید مشتریان شما در کجا هستند؟

از موارد دیگر در شناسایی بازار هدف این است که بدانید مشتریان شما کجا هستند و چطور می‌شود آنان را پیدا کرد. آیا مشتریان شما جزو منطقه خاصی یا شهر خاصی هستند یا از هر شهر و هر نقطه‌ای افراد مختلف می‌توانند مشتری شما شوند. پس باید بدانید مشتریان شما در کدام منطقه جفرافیایی یا ایالت هستند.

 

رونق کسب و کار با شناختن بازار هدف

به عبارتی با شناختن بازار هدف و آشنایی کافی با مخاطبان و مشتریان خود می‌توانید فروش خود را چندین برابر نمایید و روی آن‌ها سرمایه گذاری کنید تا بعدا هزینه‌های هنگفتی برایتان ایجاد نشود و وقتی که برای آنان می‌گذارید به هدر نرود. همانطور که می‌بینید می‌توانید مشاهده کنید که با شناختن بازار هدف چقدر کارتان آسان می‌شود. شما چطور؟! برای کسب و کار خود بازار هدف را شناسایی کرده‌اید؟؟

مشاوره لازم دارید؟ به ما پیام بدید