مشاهده تصاویر پروژه های ساندویچ پانل مدرن پانل | تصاویر پروژه ها

ساندویچ پانل پشم شیشه

ساندویچ پانل پشم شیشه، شامل دو ورقه فولادی است که میان آنها با لایه‌ای از عایق پشم شیشه پر شده است. پشم شیشه یک الیاف انعطاف‌پذیر محسوب می‌شود. این ماده یکی از بهترین عایق‌های حرارتی، سرمایی، گرمایی و صدا است که وزن بسیار کمی دارد. در این مطلب از مدرن پانل با کاربردها، مزایا و معایب این پنل بیشتر آشنا می‌شویم.

سرفصل مقاله
اینفوگرافیک ساندویچ پانل پشم شیشه
انواع ساندویچ پانل پشم شیشه
انواع دیواری و سقفی
کاربرد ساختمان صنعتی، تجاری و مسکونی، سوله، کانکس و …
مزایا عایق حرارت، عایق صوت، مقاوم در برابر نفوذ حشرات
مشخصات فنی طول بین 2 تا 8 متر، عرض یک متر و ضخامتی بین 4 تا 10 سانتی متر

کاربردهای ساندویچ پانل پشم شیشه

از عایق پشم شیشه در انواع سازه‌های صنعتی، تجاری و مسکونی استفاده می‌شود. این ماده قدرت فوق‌العاده‌ای در جلوگیری از عبور حرارت و صدا دارد. به همین دلیل نیز معمولاً در سازه‌های خاصی که نیاز به عایق قوی دارند، جزو انتخاب‌‍‌های اول است.

برای مثال از این ساندویچ پانل در دیوار یا سقف کارخانه‌ها و کارگاه‌ها استفاده می‌شود تا صداها تا جای ممکن توسط این عایق جذب شوند. همین‌طور اگر محیط مورد نظر دمای بسیار بالا و یا پایینی داشته باشد، پشم شیشه می‌تواند مثل یک سد محکم مانع از عبور گرما یا سرما شود. البته ازاین پنل در ساخت سازه‌های امنیتی و دفاعی که ساختار ضد گلوله دارند هم استفاده می‌شود.

اما این ساندویچ پانل هم مانند سایر پانل‌ها، در دو نوع سقفی و دیواری تولید و استفاده می‌شود. در ادامه با هر یک از آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

ساندویچ پانل پشم شیشه سقفی

ساندویچ پانل سقفی، به دلیل عبور ندادن حرارت، می‌توانند از بروز بعضی آتش‌سوزی‌ها جلوگیری کنند. کارگاه‌ها و فضاهای ورزشی بیشترین جاهایی هستند که در آن از پانل پشم شیشه سقفی استفاده می‌شود.

عرض پانل‌های پشم شیشه که برای سقف استفاده می‌َشوند، معمولاً حدود یک متر است. ضخامت آن نیز بین 4 تا 10 سانتی‌متر است.

ساندویچ پانل پشم شیشه دیواری

به کمک پانل‌های پشم شیشه دیواری می‌توان در مکان‌‎هایی که خیلی سرد یا گرم هستند یا رطوبت بالایی دارند، یک دیوار عایق قوی ایجاد کرد. عرض این ساندویچ پانل دیواری حدود یک متر است. ضخامت این پانل ها بین 4 تا 8 سانتی‌متر است.

باید اشاره کنیم که ساندویچ پانل‌‎های پشم شیشه قابل شست‌و‌شو هستند. از این رو برای استفاده در دیوارهایی که باید به صورت مقطعی تمیز شوند بسیار مناسب‌اند.

مزایای ساندویچ پانل پشم شیشه

ویژگی‌های مثبت پشم شیشه بسیار نزدیک به پلی اورتان است. البته این عایق به نسبت پلی اورتان ارزان‌تر است. اما در ادامه مزایای عایق پشم شیشه را به تفکیک بررسی می‌کنیم.

عایق حرارتی

پشم شیشه یک عایق حرارتی قدرتمند است که می‌تواند حرارت را تا 90 درجه سانتیگراد تحمل کند. بنابراین در پانل‌هایی که از این ماده به عنوان عایق آنها استفاده شده، انتقال حرارت تا میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل نیز اگر دمای محیط مورد نظر بسیار بالا است، انتخاب پشم شیشه به عنوان عایق انتخاب هوشمندانه‌ای است.

عایق صوتی

وقتی امواج صوتی با یک عایق برخورد می‌کند، بخشی از آن بازتاب داده می‌شود، بخشی جذب می‌شود و بخشی نیز از عایق عبور می‌کند. اما پشم شیشه در انتقال ندادن صوت حرف زیادی برای گفتن دارد. این ماده صداها را تا حد زیادی جذب می‌کند. پس اگر قرار است پانل‌ها در محیط‌ صنعتی یا مکان‌هایی با صداهای زیاد و بلند نصب شوند، ساندویچ پانل پشم شیشه انتخاب خوبی است.

مقاومت در برابر آتش گرفتن

همان‌طور که اشاره کردیم، پشم شیشه یک عایق حرارتی قدرتمند است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در برابر آتش‌سوزی هم مقاوم باشد. در همین راستا اگر سازه مد نظر در معرض خطر آتش گرفتن است، پشم شیشه می‌تواند درصد وقوع این اتفاق را کاهش دهد.

وزن سبک

تمام موادی که به عنوان عایق ساندویچ پانل استفاده می‌‎شوند سبُک هستند. اما پشم شیشه به طور خاص یک ماده بسیار سبک محسوب می‌شود. بنابراین استفاده از آن در ساختمان‌سازی و پانل‎های ساندویچی می‌تواند وزن کلی سازه را کاهش دهد.

مقاومت به مواد شیمیایی

پشم شیشه در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است. بنابراین در صورت برخورد با آنها، از اثرات مخربشان در امان است.

انعطاف‌پذیری بالا

این ماده به راحتی برش می‌خورد و انعطاف بالایی دارد. این ویژگی به طراحان این امکان را می‌دهد که دستشان در ساخت پانل‌ها بازتر باشد.

طول عمر بالا

ساندویچ پانل پشم شیشه عمر زیادی دارد. در حدی که می‌تواند بالای 50 سال عمر کند و کارایی خود را از دست ندهد. بنابراین می‌توانید برای بلند مدت روی آن حساب کنید.

مقرون به صرفه بودن

پشم شیشه یک عایق قدرتمند، مقرون به صرفه و اقتصادی است. بنابراین به خصوص در سازه‌هایی که به تعداد بالایی پانل ساندویچی نیاز دارند، استفاده از این پانل می‌تواند هزینه‌ها را کمی کاهش دهد.

قابلیت بازیافت

اگر دغدغه محیط زیست را دارید، باید بدانید که پشم شیشه به عنوان یک ماده بازیافتی شناخته می‌شود. به این ترتیب به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند و دوباره قابل استفاده است.

معایب عایق پشم شیشه

پشم شیشه در کنار مزایایی که دیدیم، معایبی هم دارد. برای مثال در صورت تماس با بدن می‌تواند باعث حساسیت پوستی و تنفسی شود. از طرفی نصب و برداشتن آنها باید با تخصص فنی بالاتری اجرا شود. بنابراین ممکن است هزینه اجرای آن به نسبت عایق‌های دیگر بیشتر باشد.

با این حال، درخواست برای این نوع پانل ساندویچی بسیار بالا است. مدرن پانل نیز این نوع پانل‌‎ها را در کیفیت بالا تولید کرده و در اختیار طراحان و سازندگان قرار می‌دهد.

خرید و قیمت انواع ساندویچ پانل

جهت سفارش انواع ساندویچ پانل تماس بگیرید.

بهره برداری و راه اندازی پروژه ساندویچ پانل

درباره پشم شیشه

پشم شیشه از تغییراتی که روی شیشه مذاب اعمال می‌شود به دست می‌آید. می‌توان گفت این ماده، الیاف بسیار نازکی از شیشه است. ساختار پشم شیشه بسیار ظریف و سوزنی است. تا جایی که فقط یک رول از آن، از 10 شیشه بازیافتی به دست می‌آید. اگر از نزدیک به پشم شیشه نگاه کنید، می‌بینید که به صورت رشته‌ای درآمده است. در نهایت این رشته‌ها به شکل استوانه برش می‌خورند تا برای استفاده آماده شوند.

در آخر

با وجود تمام مزایایی که برای ساندویچ پانل پشم شیشه برشمردیم، باز هم انتخاب آن باید با نظر متخصص این حوزه انجام شود. هر یک از انواع عایق‌هایی که در این پانل‌ها استفاده می‌شوند مزایای ویژه خود را دارد. بنابراین انتخاب بهترین گزینه باید بر اساس ابعاد و ویژگی‌های مختلف سازه باشد. اگر در انتخاب و خرید ساندویچ پانل به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید از طریق تماس با شماره 09122949891 سؤالات خود را مطرح کنید.

مدرن پانل
مدرن پانل

مدرن پانل تامین و عرضه کننده انواع ساندویچ پانل با استاندارد روز دنیا

پروژه ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× Send
سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

سفارش بهترین و باکیفیت ترین

ساندویچ پانل های سقفی | دیواری | سردخانه | پشم سنگ

👇تماس بگیرید👇